16. 2. 2012

Šišky z vody

Výborné, rýchle a jednoduché šišky ... vhodné aj pre tých, čo z nejakého dôvodu nechcú, alebo nemôžu mlieko ... tento starý trik - miesiť kysnuté cestá s vodou ma kedysi dávno naučila moja babka a veľmi som sa potešila, keď som na topreceptoch stretla jednu veľmi milú dámu, ktorá tento postup používa vo svojich receptoch ... ak radi pečiete z kysnutého cesta, pozrite si jej úžasnú stránku Pekárnománie plnú výborných receptov... jej recepty nájdete napríklad aj na toprecepty.cz a varecha.sk minulý rok tiež vydala krásnu knihu o domácich pekárňach. 


  • 2 žĺtky
  • 2 lyžice cukru
  • 2 lyžice rumu
  • 250ml vlažnej vody
  • 30g rozpusteného masla
  • 1 lyžica citrónovej šťavy
  • štipka soli
  • 500g hladkej múky
  • 30g čerstvého droždia (3/4kocky)

- olej na vyprážanie
- džem, práškový cukor

Cesto robievam v domácej pekárni. Ak budete robiť ručne, urobte si kvások zo 100ml vody, lyžičky cukru a droždia a zamieste si pomerne tuhé, ale mäkké cesto. Po vykysnutí cesto jemne rozvaľkám na asi 1,5 - 2cm a vykrajujem menšie šišky (priemer 6cm), nechám ich ešte na doske chvíľku podkysnúť (cca 20 minút) a vysmážam vo vyššej vrstve oleja. Šišky neplním, džem dávam navrch a na tanieri ešte pocukrujem. Ja som šišky vykrajovala, ale môžete  ich urobiť aj podľa originál receptu (rozdeliť na cca 20ks a urobiť bochníčky, nechať podkysnúť a potom vysmážať)
zdroj: toprecepty.sk + moje úpravy (šišky som vykrajovala, do cesta som dala maslo namiesto hery a vynechala som nastrúhanú citrónovú kôru)

šišky naplnené džemom, podľa pôvodného receptu

4 komentáre:

  1. Chcela by som sa opytat, ak chcem nahradit cersve drozdie susenym. Kolko budem potrebovat? Dakujem! Sisky vyzeraju uzasne!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekný deň želám, ďakujem za pekný komentár :)
      Na obale sušeného (instantného) droždia sa vždy nachádza aj údaj o množstve múky pre ktorý je obsah droždia určený, spravidla je to na 500 g alebo 1 kg múky múky, záleží od výrobcu. Ja mám rada jednu nemenovanú značku sušeného droždia a tam je 10 g sáčok určený na 1 kg múky.
      Tak nech sa Vám šišky vydaria a hlavne nech chutia!

      Odstrániť
  2. Jej veľmi ďakujem za recept bez mlieka

    OdpovedaťOdstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk