11. 12. 2012

Čokoládová torta

V poslednej dobe obľúbená narodeninová torta mojej dcéry ...


korpus:
  • 7 vajec
  • 150g jemný kryštálový cukor (krupica)
  • 180g hladká múka
  • 7 lyžíc oleja
krém:
  • 250g čokoláda (ja som dala 52%)
  • 250g masla
  • 250g syr Philadelphia
  • 100-150ml silnej kávy
  • práškový a vanilkový cukor podľa chuti
- banány
- forma na tortu s priemerom 28cm

Korpus: Bielka si vyšlahám do tuha, po lyžiciach zašlahám cukor a dobre spolu prešlahám. Znížim otáčky na minimum a postupne pridávam striedavo žĺtky (po jednom) a olej (po lyžiciach). Potom už len zľahka ručne zamiešam preosiatu múku. Cesto dám formy vyloženej papierom na pečenie a upečiem. Ja som piekla na cca 150 - 160° asi 40 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Krém: Uvarím si 2-3x silné presso (100-150ml) a do horúcej kávy dám rozpustiť nalámanú čokoládu (chvíľu to trvá, kým sa rozpustí) a nechám vychladnúť. Maslo vyšlahám s cukrom, pridám Philadelphiu a dobre spolu prešlahám. Pridám vychladnutú kávovú čokoládu a všetko spolu dobre vyšlahám. Krém dám na hodinku do chladničky a potom ho ešte raz znovu prešlahám (krém zbelie a pekne sa našlahá)
Korpus prekrojím na tri časti, rovnomerne naplním krémom, banánmi a ozdobím. Ja som tentokrát zvolila na žiadosť oslávenkyne tak trochu "rustikálne" zdobenie :)
Poznámka: Ja som požila do krému horkú 52% čokoládu, ale 70% je ešte lepšia. Cukor do krému si môžete dať podľa svojej chuti a tiež podľa použitej čokolády.
zdroj: vlastný recept (tortu som si poskladala z dvoch overených a obľúbených receptov)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk