13. 8. 2014

Slaný koláč s bazalkou a syrom

Náš obľúbený slaný syrový koláč na spôsob galette...


cesto:
  • 1 kg hladká múka
  • 250ml olej
  • lyžička cukru
  • lyžička soli
  • asi 600ml vody
  • 1 kocka čerstvého droždia (42g)
bazalková omáčka:
  • 2 hrste bazalkových listov
  • olej podľa potreby
  • soľ
  • 1 strúčik cesnaku
- syr na obloženie podľa chuti (mozzarella, balkánsky syr, hermelín, gouda, údený syr, syr s modrou plesňou)

Zamiesim si pomerne tuhé cesto. Ja som ho robila v domácej pekárni. Najskôr som dala  vodu, olej, cukor a soľ , potom múku a na vrch som dala namrvené droždie. Keď začala pekáreň miešať, nakukla som a podľa potreby som buď prisypala trochu múky alebo priliala vodu (každá múka saje tekutiny inak). Ak budete robiť ručne, tak si zo 100ml vlažnej vody, lyžičky cukru a droždia urobte kvások. Pri ručnom miesení je spravidla potrebné pridať o trochu viac tekutiny, ako keď sa cesto robí v domácej pekárni. Cesto nechám dobre vykysnúť. Vykysnuté cesto dám na pomúčenú pracovnú dosku a rozdelím  na 3 rovnaké časti. Z každej urobím bochník a nechám 15 - 20 minút podkysnúť. Potom každý bochník rozvaľkám do kruhu (priemer asi 30 cm) a preložím na veľký plech vyložený papierom. Stred natriem bazalkovou omáčkou a naukladám nakrájané syry (množstvo podľa chuti a zásob v chladničke). Na záver posypem nastrúhanou goudou, alebo podobným tvrdým syrom. Kraje cesta jemne potiahnem a prehodím navrch koláča (asi 2 cm), podobne ako sa robí galette (viď foto) a jemne pritlačím. Tento krok môžete vynechať, ale s prehnutými okrajmi budete mať istotu, že syr sa vám z koláča nezosunie, ani nevytečie. Nechám na plechu aspoň polhodinku podkysnúť a upečiem. Pečiem podobne ako pizzu (krátko a na čo najviac stupňov). Ja som piekla každý plech asi 15 - 18 minút na cca 250° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Bazalková omáčka: Bazalkové listy umyjem, osuším a rozmixujem spolu s cesnakom a olejom ponorným mixérom na hladko. Omáčku nemusíte použiť všetku, keď vám zvýši odložte ju do pohára do chladničky a neskôr s ňou môžete ochutiť polievky, šaláty, cestoviny a podobne.
Poznámka: Ja som urobila z kilogramu múky 3 veľké slané koláče priemer 30cm, vy si môžete urobiť aj viac menších, alebo prepočítať cesto na 1 alebo 2 veľké  koláče.
zdroj: vlastná variácia na všeobecne známy recept


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk