4. 8. 2014

Syr naložený v oleji

Syr naložený v ochutenom oleji, ako ho robím ja... teraz v lete si ho môžete dať s kopou čerstvej zeleniny a s dobrým čerstvým chlebom alebo pečivom.


  • syr podľa vašej chuti (syr feta, balkánsky syr, hermelín, čerstvý ovčí alebo kozí syr, mozzarella)
  • čerstvý cesnak
  • čerstvé bylinky podľa chuti a podľa toho, aké mám práve v záhrade (rozmarín, tymián, bazalka, šalvia, oregano)
  • sušené bylinky podľa chuti (oregano, tymián, bazalka)
  • štipľavá paprika čerstvá alebo sušená (chilli vločky)
  • celé alebo hrubo nadrvené čierne korenie (alebo korenie štyroch farieb), 
  • olej podľa chuti (ja som teraz dala slnečnicový, lisovaný za studena)

Postup je úplne jednoduchý. Čisté (vysterilizované) suché poháre postupne naplním syrom nakrájaným na menšie kúsky. Každú vrstvu syra posypem sušenými koreninami podľa vlastného uváženia, pridám cesnak nakrájaný na plátky, pár gulôčok celého korenia (môže byť aj nahrubo nadrvené) a pokračujem, kým pohár nie je plný. Potom pridám do každého pohára 1 - 2 malé vetvičky čerstvých byliniek (v zime nedávam). Na vrch každého pohára pridám malú štipku soli a zalejem olejom tak, aby bol syr ponorený. Odložím do chladničky najmenej na 3 dni, môžete aj viac. Ja osobne ale takto naložený syr nenechávam v chladničke dlhšie ako týždeň. Radšej robím menšie dávky a častejšie.

Nepíšem presné množstvá použitých surovín, pretože to sa ani nedá. Záleží koľko syra chcete naložiť a aké veľké pohára použijete. Ja vždy nakladám iba jeden druh syra do jedného pohára (nemiešam ich) a používam menšie poháre, aby som mohla do každého pridať iné koreniny, podľa chuti každého člena rodiny. Manžel má napríklad rád nakladaný hermelín s poriadnou dávkou štipľavej papričky. Dcérka má zase rada nakladaný balkánsky syr (fetu, alebo čerstvý kozí a ovčí syr) zásadne bez papriky, ale zato s čerstvou bazalkou alebo vetvičkou rozmarínu. Niekto dáva aj cibuľu, ja nedávam. Na nakladaní syrov je úžasné, že sa môžete pohrať s koreninami a príchuťami, až kým neobjavíte tu "svoju" chuť. Lebo to, čo chutí jednému, nemusí druhému...

Ďalšie recepty pre inšpiráciu nájdete napríklad: TU alebo TU alebo TU alebo TU alebo TU alebo TU alebo TU alebo aj TU.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk