14. 1. 2017

Čokoládová torta s gaštanovým krémom

Naša tohtoročná Vianočná torta. A keďže v decembri majú štyria členovia rodiny aj narodeniny, tak pre jedného z nich (dcérku) bola aj narodeninová.



Svetlý korpus:
  • 5 vajec
  • 150g krupicový cukor (jemný kryštálový)
  • 150g hladká múka
  • 5 lyžíc olej

Kakaový korpus:
  • 5 vajec
  • 150g krupicový cukor (jemný kryštálový)
  • 120g hladká múka
  • 30g kakao
  • 5 lyžíc olej

Gaštanový krém:
  • 1 kg gaštanové pyré (sladené)
  • 500g mascarpone
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • práškový cukor podľa chuti
  • 1 lyžica rum

Čokoládový krém:
  • 100ml silná káva
  • 200g horká čokoláda (ja som dala 52%)
  • 500g maslo
  • 150g práškový cukor (alebo podľa chuti)

Biely krém na ozdobu:
  • 1 bielok
  • 100g krupicový cukor (jemný kryštálový)
  • 3 lyžice vody
  • 100g biela čokoláda

Korpusy: Bielka vyšlaháme do tuha, po lyžiciach zašlaháme krupicový cukor a poriadne spolu prešlaháme. Znížime otáčky na minimum a postupne pridávame striedavo žĺtky (po jednom) a olej (po lyžiciach). Potom už len zľahka ručne zamiešame preosiatu múku (na kakaový korpus pridáme do múky aj kakao). Cesto rozotrieme na plech (30 x 40 cm) vyložený papierom na pečenie a upečieme. Ja som piekla na cca 180° asi 15 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Takto upečieme obidva korpusy a necháme ich dobre vychladnúť.
Gaštanový krém: Gaštanové pyré vyšlaháme s mascarpone, rumom a vanilkovým cukrom. Ochutnáme a podľa potreby ešte prisladíme práškovým cukrom podľa chuti. Ja som cukor už nepridávala, gaštanové pyré bolo sladké dosť.
Čokoládový krém: Uvaríme silnú kávu (ja som uvarila 2 x presso) a do horúcej kávy dáme na drobné kocky nalámanú čokoládu. Miešame, kým sa čokoláda úplne nerozpustí (chvíľu to trvá) a potom necháme vychladnúť. Maslo vyšlaháme s cukrom, kým nezbelie. Pridáme vychladnutú kávovú čokoládu a všetko spolu dobre vyšlaháme na jemný krém.
Biely krém na ozdobu: Bielok vyšlaháme do tuha, cukor zvaríme s vodou na sirup a vriaci sirup zašlaháme do vyšlahaného bielka. Necháme vychladnúť. Bielu čokoládu roztopíme nad parou, necháme trochu vychladnúť, aby bola ešte rozpustená ale už nie teplá a zľahka ručne ju zamiešame do vyšlahaného bielkového snehu.

Postup: Korpusy prekrojíme na dve časti, vzniknú nám 4 obdĺžniky o rozmeroch cca 20 x 30 cm. Korpusy rovnomerne naplníme gaštanovým krémom, pričom striedame svetlý a kakaový korpus podľa svojho uváženia. Vrch a boky torty ozdobíme čokoládovým a bielym krémom. Bola to naša Vianočná torta, takže ja som zvolila vianočné zdobenie. Z bieleho krému som urobila akože "vianočný stromček" a celú tortu som veľmi jednoducho dozdobila cukrovými perličkami, vločkami a marcipánovými lístkami, ktoré mi zostali zo zdobenia perníkov.
Poznámka: Torta je dosť veľká, odporúčam pre väčšiu rodinu alebo na veľkú rodinnú oslavu. Množstvo cukru do všetkých troch  krémov si môžete upraviť podľa svojej chuti a tiež podľa použitej čokolády. Z bieleho krému mi trošku zostalo, čokoládový som spotrebovala celý.
zdroj: vlastný recept (tortu som si poskladala z viacerých overených a obľúbených receptov)


2 komentáre:

  1. Táto torta vyzerá úžasne,musí byť veľmi chutná.
    Celý Váš blog sa mi páči,je prehľadný so super receptami.
    Prajem všetko dobré.
    Judita

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pani Judita, ďakujem z celého srdca za pekný a milý komentár :)

      Odstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk