1. 5. 2011

Majonézový aspik

Tento majonézový aspik používam napríklad na slané aspikové torty alebo z neho robím takéto menšie kvietky, ktoré potom dávam na obložené misy...


  • 1 pikantná sterilizovaná zelenina v sladkokyslom náleve (napr. Moravanka od Hamé 330g)
  • 60g prášková želatína
  • 800g Majonéza (dala som 2 veľké poháre po 400g)
  • 1 menší pohár sterilizované olivy - nemusia byť

Sterilizovanú zeleninu precedím a šťavu dolejem do 400ml vodou. Nalejem do hrnca, nasypem želatínu a nechám nabobtnať asi tak pol hodinku aj viac. Zatiaľ si nakrájam zeleninu a olivy nadrobno (feferonku som vyhodila). Nabobtnanú želatinu si zahrejem (nevariť!) aby bola tekutá, pridám majolenku a dobre rozmiešam (pomohla som si šlahačom). Pridám  nakrájanú zeleninu, premiešam a naplním silikónové formy. Nechám dobre stuhnúť v chladničke a potom vyklopím (vylupnem) z formy. Z tohto množstva surovín som urobila asi 16 kvietkov, ak sa vám to zdá veľa, môžete si urobiť polovičnú dávku. Aspik môžete naliať aj do formy na biskupský chlebík a potom krájať na hrubšie plátky.
zdroj: starý zošit s receptami + moje úpravy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk