12. 6. 2011

Ľadová káva s kokosovým mliekom

Leto nám pomaly začína a ja vôbec nemám čas písať nové recepty. Asi som dosť dobre neodhadla množstvo času, ktoré môžem venovať písaniu receptov a foteniu ... ak to bude takto pokračovať, tak recept na jahodovú tortu budete čítať najskôr asi tak v auguste a čerešňový koláč, ktorý som piekla včera, uvidíte možno až v decembri :) ... no čo už ... tak si teda zatiaľ dajte so mnou aspoň kávičku :)


potrebujeme :
  • kvalitnú zrnkovú kávu -  najlepšie čerstvo zomletú
  • kocky ľadu
  • kokosové mlieko (ja som mala 52%) 
  • espresso kávovar

Príprava je veľmi jednoduchá a rýchla. Do väčšieho pohára si dám asi 2 polievkové lyžice studeného kokosového mlieka a 6 - 10 kociek ľadu, podľa toho akú silnú a veľkú kávu chcem. No a do toho si "pustím" cca 50ml silného horúceho espressa. A hotovo. Zamiešame a pijeme.
Tej horúcej kávy sa vôbec nemusíte obávať, káva je po zamiešaní studená a osviežujúca, preto je dôležité dať veľa ľadu a menej kávy, ale poriadne silnej. Ja už si svoj kávovar poznám, takže presne viem odhadnúť, za aký čas natečie tých cca 50ml silného espressa. Ja kávu nesladím, ale vy si môžete osladiť podľa chuti, čím chcete. Kokosového mlieka, kávy a ľadu si môžete dať samozrejme aj viac, ja dávam takto.


Toto je vlastne taká moja bezlaktózová variácia na vietnamskú ľadovú kávu, do ktorej ide kondenzované sladké mlieko. Recept v angličtine nájdete napríklad TU, alebo aj TU. Takto si robím aj obyčajnú ľadovú kávu bez mlieka (prvé foto) - do pohára plného ľadu si jednoducho "napustím" malú šálku silného espressa a jemne zamiešam. Môžete to urobiť aj opačne, do pohára si najskôr dajte šálku espressa a potom naraz vhoďte všetky kocky ľadu. Ja si túto rýchlu studenú a osviežujúcu kávu robievam celé leto :)
zdroj: všeobecne známy recept + moje úpravy


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk