31. 10. 2011

Crazy muffiny alebo cupcakes (nielen na Halloween)

Tieto muffinky robila moja dcérka, ja som iba asistovala :) ...  a môžem povedať, že sme sa pri ich výrobe celkom príjemne zabávali, hlavne na tých škuľavých pavúčikoch :)) ... ale najväčšiu radosť, teda okrem dcéry, z nich aj tak mali 6-ročný synovec a 3-ročná neterka :))


Muffiny 12ks:
  • 1 veľké vajce
  • 150g práškového cukru
  • 5 lyžíc oleja
  • 200g kyslá smotana (ja som dala 16%)
  • 150g hladkej múky
  • 20g kakaa
  • 1/2 kypriaceho prášku do pečiva alebo do perníka (6g)

Krém je na 24 ks:
  • 200g kyslá smotana (16%)
  • 1 smotana na šlahanie (250ml)
  • 1 vanilkový cukor 20g
  • 1 vanilkový puding Creme Olé bez varenia
  • 1 - 2 lyžice rumu alebo pre deti ovocného sirupu
  • práškový cukor podľa chuti
  • potravinárska farba

Muffinky sme piekli z dvoch dávok, čiže 24ks (každú dávku cesta sme vymiešali zvlášť). Vajce si vyšlaháme s cukrom, zašlaháme olej, potom po lyžiciach kyslú smotanu a nakoniec rýchlo primiešame múku s práškom do pečiva (stačí aj ručne). Plech na muffiny (12ks) si vyložíme papierovými košíčkami a cesto lyžicou rovnomerne rozdelíme do všetkých košíčkov a upečieme. Piekla som na 180° asi 20 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Hneď po upečení ich vyberiem z plechu, aby neodvlhli. Nechám ich vychladnúť a potom na každej muffine skrojím vrch. Natrieme krém a ozdobíme podľa svojho vkusu a zásob lentiliek a cukríkov, ktoré máme doma :)
Krém: Všetky suroviny vyšlaháme na hladký krém a prifarbíme (my sme dali trošku zelenej tekutej farby). Krém môžete nastriekať aj zdobičkou, my sme ho len natreli.

Pavúčiky: Skrojené vršky z muffiniek sme rozmrvili, prihodili sme aj jeden čokoládový perník, hrsť kokosu, pridali sme asi 2 lyžice džemu, lyžicu rumu a lyžicu masla a zamiesili dokopy. Hmotu sme rozdelili na rovnaké gulôčky (nevystalo nám na všetkých 24 ks, zvyšné muffinky sme ozdobili "sklenenými črepinami" zo želé). Na každej gulôčke sme urobili krížik z perličiek (akože križiak) a oči z lentiliek, posadili sme pavúčika na zelený krém a zapichli nohy. Nohy sme nastrihali z jedlého papiera, použili sme "zabudnutú" jedlú oplátku na tortu, ktorú som objavila v komore : ) Hmotu na pavúčiky sme robili "od oka" a bolo jej málo. Ak chcete, aby vystačila na všetkých 24 pavúčikov, musíte hmotu nadstaviť buď namrvenými (alebo zomletými) piškótami, alebo nejakými keksíkmi alebo perníčkami, aby jej bolo viac.

Muffiny s črepinami: Muffinky na ktorých neboli pavúky sme ozdobili "sklenenými črepinami" zo želé, ktoré nám zostalo pri výrobe želé torty. Mali sme extra silné želé od dr. oetkera (žlté, červené, zelené), ktoré sme pripravili podľa návodu na obale. Naliali sme ho do plytších polievkových tanierov a nechali dobre stuhnúť. Krajšie kúsky zo stredu sme použili do torty a okrajky sme nakrájali nožom na menšie kúsky a posypali s nimi muffiny natreté krémom.


Namiesto obyčajného prášku do pečiva môžete dať kypriaci prášok do perníka a budete mať perníkové muffiny. Krém môžete použiť akýkoľvek váš obľúbený, napríklad aj šlahačku alebo vychladnutý puding. My sme dali náš obľúbený rýchlokrém. Myslím, že tieto muffinky (alebo skôr cupcakes?) by mohli oživiť akúkoľvek detskú párty, nielen na Halloween. Váhala som, ako ich nazvať (či muffinky alebo cupcakes), pretože pôvodný recept, podľa ktorého sme piekli,  bol na muffiny, aj keď vzhľadovo sú to skôr cupcakes.
Poznámka: Množstvo muffiniek záleží od veľkosti formy (alebo formičiek), ktorú použijete.
zdroj: môj vlastný recept (skombinovala som svoje overené recepty na muffiny a  krém + vlastná improvizácia)

Poznámka 2: Fotila som s požičaným foťákom (ten môj sa pokazil) a mala som veľký problém vybrať aspoň tieto dva zábery k receptu ... napríklad, ten krém bol v skutočnosti oveľa viac zelenší, ako sa na pravé halloweenske cukrovinky patrí a "sklenené črepy" zo želé mali tiež sýtejšiu farbu ... ale ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré ... aspoň presne viem, aký foťák celkom určite nechcem :))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk