12. 7. 2013

Hrnčekový koláč s marhuľami, čokoládou a marcipánom

Jednoduchý, rýchly a variabilný ovocný koláč. Dá sa piecť od jari až do jesene, vždy s iným ovocím...


  • 4 vajcia
  • 1 a 1/2 hrnčeka cukor krupica (jemný kryštálový)
  • 1 hrnček biely jogurt
  • 2/3 hrnčeka olej
  • 2 hrnčeky hladká múka
  • 1 hrnček zemiakový škrob (solamyl)
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • 1 lyžička sódy bikarbony
(1 hrnček = 250ml)
- 100g marcipánu,
- 70 - 100g horkej čokolády na pečenie
- čerstvé marhule 
- veľký plech na pečenie 30 x 40cm vysoký 4cm

Celé vajcia vyšlahám s cukrom do peny, postupne zašlahám jogurt, olej a nakoniec múku zmiešanú so zemiakovým škrobom, kypriacim práškom do pečiva a sódou. Cesto vylejem na vymastený a hrubou múkou vysypaný plech (môžete použiť aj papier na pečenie). Do cesta rovnomerne rozhodím čokoládu a marcipán nakrájaný na malé kúsky. Potom naukladám na menšie kúsky nakrájané marhule (môžete to urobiť aj opačne, najskôr naukladať marhule, až potom rozhodiť marcipán a čokoládu) a upečiem. Ja som piekla na 180° asi 30 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Cesto je dosť vysoké, pre istotu som ho priebežne kontrolovala zapichnutím drevenej "špajdle", či je už upečené aj v strede.
Poznámka: Mám viacero receptov na piškótové cestá s kukuričným alebo zemiakovým škrobom, a toto je podľa môjho názoru jeden z najlepších receptov. Koláč je vďaka zemiakovému škrobu oveľa jemnejší. Ovocie môžete použiť aj iné, podľa sezóny (v zime aj kompót). Množstvo cukru si môžete upraviť (ubrať alebo pridať) podľa použitého ovocia. Ak vynecháte marcipán a čokoládu, budete mať klasickú obyčajnú bublaninu s ovocím. Kombináciu marcipán, čokoláda, ovocie mám ja osobne veľmi rada.
zdroj: starý zošit s receptami + moje úpravy


***


1 komentár:

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk