5. 2. 2014

Domáce rohlíky

Minimum surovín, trochu vašej práce a výsledok je výborné domáce pečivo ... je to veľmi variabilný recept, rohlíky sa dajú urobiť na slano aj na sladko ...


Recept na 8 ks:
  • 250g hladkej múky 00 extra
  • 50ml oleja
  • 150 - 170ml vody
  • 1- 2 lyžičky cukru
  • 1/2  - 1 lyžička soli (podľa toho, či ich budete robiť na sladko alebo na slano)
  • 1/4 kocky čerstvého droždia (10g)
na potretie - 1 vajce
na posypanie - hrubá soľ, mak alebo sezam (nemusí byť)

Ja si cesto dávam zamiesiť aj vykysnúť do domácej pekárne. Keď budete rožteky robiť na sladko (ja ich niekedy plním slivkovým lekvárom) môžete dať do cesta 2 lyžičky cukru a 1/2 lyžičky soli. Keď ich chcete chuťovo neutrálne (bez náplne alebo so slanou plnkou), tak dajte 1 lyžičku cukru a 1/2 - 1 lyžičku soli podľa vášho uváženia. Vodu pridávam postupne, (najskôr dám 150ml a potom po troške prilievam) podľa potreby, niekedy je suchšia múka a potrebuje viac vody. Ak budete cesto robiť ručne, urobte si najskôr kvások zo 100ml vlažnej vody, lyžičky cukru a droždia, vypracujte si vláčne nelepivé cesto a nechajte ho dobre vykysnúť. Vykysnuté cesto rozvaľkám na pomúčenej doske do kruhu, rozkrájam ho na 8 rovnakých trojuholníkov. Každý trojuholník na širšej strane trochu nakrojím a smerom k špičke zrolujem do rožteka. Položím na plech vyložený papierom na pečenie a nechám ich ešte dobre podkysnúť (aspoň 30 minút). Potom rožteky potriem rozšlahaným vajíčkom, posypem makom, sezamom alebo soľou (nemusíte) a upečiem. Ja som piekla na 180° asi 20 minút. Riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak.
Poznámka: Tej vody v ceste sa nebojte, robím tak skoro všetky kysnuté cestá, robila to tak moja starká (babka) a ja som sa k tomu po rokoch vrátila tiež. Cesto zamiesené vodou je trochu iné ako s mliekom, ako keby ľahšie a nadýchanejšie. Veď skúste a uvidíte. Časť múky môžete nahradiť celozrnnou múkou. Ja zvyknem dávať cca 50g celozrnnej + 200g hladkej múky, môžete dať aj viac, ale to už budú rožky dosť "hutné". Na celozrnné rožky s väčším podielom celozrnnej múky sú vhodné iné recepty.
zdroj: starý zošit s receptami + moje úpravy (v pôvodnom recepte bolo mlieko, ja dávam vodu)
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk