17. 6. 2014

Kôprová omáčka

Starosvetská retro klasika, ako ju robím ja. Momentálne sa zotavujem po operácii a tak z pochopiteľných dôvodov preferujem čo najjednoduchšie a hlavne rýchle varenie...


Množstvá surovín sú len orientačné, omáčku robievam "od oka".
  • asi 2 lyžice kopcom hladká múka
  • olej
  • 750 ml - 1 liter mlieko
  • 250 ml smotana na šlahanie 30 - 33%
  • soľ
  • 2 ks bobkový list
  • 4 ks nové korenie celé
  • 1 strúčik cesnak
  • veľká hrsť čerstvý kôpor
  • cukor a ocot (citrón) na dochutenie

Cesnak rozpučím a zľahka ho osmahnem na oleji (stačí iba niekoľko sekúnd, len aby zavoňal). Do horúceho oleja pridám 2 lyžice kopcom hladkej múky a urobím svetlú zásmažku (zápražku). Zásmažku zalejem studeným mliekom, pridám soľ, bobkový list a nové korenie a pomaly za stáleho miešania ešte 10 - 15 minút prevarím. Pridám smotanu, nechám dobre zovrieť a nakoniec pridám jemno nasekaný mladý kôpor. Znovu nechám poriadne zovrieť (pozor, aby vám to nevykypelo) a odstavím. Zakryté nechám ešte aspoň 30 minút postáť, aby sa chute prepojili. Tesne pred servírovaním dochutím cukrom a octom (na 2 lyžice cukru dávam 1 lyžicu octu). Ja osobne som omáčku jedla iba s knedlíkom, zvyšok rodiny mal k nej ešte grilované kuracie prsia a výborné je aj vajíčko uvarené na tvrdo. Každému ako chutí.
zdroj: rodinný recept

Poznámka: Na konci tohto receptu som chcela ešte pripojiť zopár linkov na nejaké pekné recepty na túto klasickú omáčku, ako to zvyknem robiť. No a celá nešťastná som zistila, že skoro nikto nerobí kôprovú omáčku tak, ako ja :). Väčšina receptov, čo som videla je iba zásmažka zaliata mliekom a smotanou prevarená s kôprom. Normálne som rozmýšľala, či tento recept vôbec dám na blog, aby som nedajbože niekoho nepohoršila tým, že ja dávam do kôprovky aj cesnak a bobkový list s novým korením. No a predstavte si, že nejakým zázrakom som predsa len našla niekoho, kto tiež dáva do kôprovky aj cesnak a koreniny: Varíme s Medveďom. Žeby jeho mamička a moja starká mali rovnakého učiteľa varenia? :))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk