29. 9. 2014

Cuketové karí s mangoldom

Nie som odborník na východné kuchyne, preto keď chcem variť napr. karí nájdem si web (blog), ktorý sa venuje indickej, čínskej, thajskej, kórejskej alebo vietnamskej kuchyni a uvarím podľa receptu. No a potom sú len dve možnosti, buď nám to chutí a varím to pravidelne, alebo nechutí... Toto zeleninové karí mne osobne chutí veľmi a živím sa ním celé leto, kým máme na záhrade cukety.


  • 1 veľká prerastená cuketa (alebo 2 menšie)
  • asi 10 ks mladé mangoldové listy
  • olej
  • 2 veľké cibule (najlepšie červené)
  • 1 väčšia rajčina
  • 1/2 lyžičky mletá kurkuma
  • 1/3 lyžičky mletý koriander
  • 1/2 lyžičky rímska rasca
  • štipka čili korenia (ja som dala malý kúsoček čerstvej štipľavej papričky)
  • 1/2 malej lyžičky nastrúhaný čerstvý zázvor
  • 1 - 2 strúčiky cesnaku
  • 1 lyžička garam masala
  • soľ
  • asi 50ml vody
  • 100ml kokosová smotana (coconut cream)

Cuketu som očistila (ošúpala a vydlabala) a nakrájala na rovnako veľké kocky. Z mangoldových listov som odrezala stonky a nakrájala ich na cca 1cm dlhé kúsky. Zelenú časť mangoldových listov som nakrájala na tenšie pásiky. Na oleji som veľmi krátko (len chíľku) opražila rímsku rascu, koriander a kurkumu. Pridala som nastrúhaný čerstvý zázvor a cesnak nasekaný na drobno a krátko (pár sekúnd) som ich opražila, len aby cesnak zavoňal. Pridala som cibuľu nakrájanú na malé kocky a restovala som ju, kým nezosklovatela. Potom som pridala rajčinu nakrájanú na malé kúsky a podusila spolu, kým nebola rajčina úplne mäkká. Celú zmes som nechala trochu povychladnúť, priliala som cca 50ml vody a rozmixovala ponorným mixérom na jemno. Do tohto pyré som priliala ešte trochu vody (nie veľa, cuketa ešte pustí šťavu), pridala som korenie garam masala, soľ, čili a nakrájanú cuketu spolu s mangoldovými stonkami. Cuketu s mangoldovými stonkami som udusila do mäkka a nakoniec som pridala kokosové mlieko a mangoldové listy nakrájané na tenšie rezance. Nechala som krátko prevrieť, (len toľko, aby mangoldové listy zmäkli) a hotovo.
Poznámka: Kokosové mlieko môžete zameniť za tučnú smotanu na šlahanie - odskúšané, tiež výborné. Množstvo korenín si môžete upraviť podľa svojej chuti. Mladé cukety môžete dať aj so šupkou. Namiesto cukety môžete použiť aj inú zeleninu, napr. tekvicu, patizón, karfiol, baklažán, zemiaky. Namiesto mangoldu môžete dať čerstvé špenátové listy. Ja kombinujem celé leto všetko možné, čo mi práve rastie a dozrieva na záhrade. Príloha je už na vás, mne najviac chutí ryža.
zdroj: inšpirácia z akochutimasala.blogspot.com, recepty nájdete  TU alebo TU + moje úpravy (zemiaky a baklažány resp. karfiol som vymenila za cuketu a mangold a pridala som cesnak a zázvor podľa iného receptu).
Ďalšie recepty na indické zeleninové karí (v slovenčine) nájdete TU. Recepty na korenie Garam masala (slovenčine) nájdete TU. A ďalšie zaujímavé karí recepty v angličtine si môžete pozrieť napr. TU alebo TU alebo TU alebo TU alebo TU aj s videom a TU zase nájdete recept v češtine.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk