18. 9. 2017

Hrnčekový koláč s jablkami a drobenkou

Jablkových koláčov nikdy nie je dosť. Náš obľúbený hrnčekový jablkový koláč s drobenkou.



cesto (objem hrnčeka je 250ml):
  • 3 vajcia
  • 1 hrnček cukor krupica
  • 1/2 hrnčeka roztopený tuk na pečenie (ja som dala Heru)
  • 1 hrnček mlieko
  • 2 hrnčeky polohrubá múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • 750 - 800g nastrúhané jablká

posýpka (drobenka, mrvenička):
  • 30g tuk na pečenie (ja som dala Heru)
  • 5 lyžíc kopcom hrubá múka (podľa potreby aj viac)
  • 3 lyžice kopcom krupicový cukor
  • 1 vanilkový cukor (20g)

Tuk na pečenie roztopíme a necháme povychladnúť. Jablká ošúpeme, nastrúhame a odvážime. Z múky, cukru a tuku na pečenie urobíme rukami jemnú drobenku. Celé vajcia vyšlaháme s cukrom poriadne do peny, znížime otáčky a postupne zašlaháme roztopený a vychladnutý tuk na pečenie a mlieko. Nakoniec zľahka zamiešame múku zmiešanú s kypriacim práškom do pečiva. Cesto rozotrieme na plech vyložený papierom na pečenie (môžete ho iba vymastiť a vysypať hrubou múkou) a na cesto v tenkej vrstve (pomocou vidličky) jemne naukladáme nastrúhané jabĺčka. Jablká nezatláčame do cesta, majú zostať na povrchu. Koláč rovnomerne posypeme drobenkou a upečieme. Ja som piekla asi 25 - 30 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Poznámka: Objem hrnčeka, ktorý používam na pečenie je 250ml. Koláč som piekla na menšom plechu 35 x 25cm, výška 4cm. Do cesta (ako aj do posýpky) odporúčam použiť krupicový cukor, je jemnejší ako kryštálový a v obchodoch ho dnes už bežne dostať kúpiť. Ak máte kyslé jablká môžete do posýpky pridať o trochu viac cukru.
zdroj: rodinný recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk