12. 5. 2011

Jahodové cupcakes

Cupcakes sú vlastne piškótové košíčky s ovocím a krémom. Robievam ich často, keď nemám veľa času na vypekanie a chcem upiecť niečo rýchle a nenáročné a zároveň, aby to aj na stole dobre vyzeralo ...


Cesto:
  • 1 vajce
  • 100g kryštálového cukru
  • 50ml oleja
  • 100ml mlieka alebo vody
  • 100g hladkej múky
  • 1/2 prášku do pečiva - 6g

Krém:
  • 250g hustá kyslá smotana (ja som mala 16%)
  • 250ml smotana na šlahanie 30%
  • 1 vanilkový cukor 20g
  • 1 puding Créme olé bez varenia dr. Oetker 

- forma na menšie muffiny 12 ks
- papierové košíčky
- jahody 12 ks (pekné veľké, aby trčali z košíčka)

Celé vajce vyšlahám s kryštálovým cukrom na penu, postupne zašlahám olej, potom mlieko alebo vodu a nakoniec múku s práškom do pečiva. Do formy dám papierové košíčky, a cesto rozdelím rovnomerne do všetkých košíčkov. Pečiem na 180° do bledohneda. Hneď po upečení ich vyberiem z formy a nechám voľne vychladnúť. Potom malým nožíkom vykrojím stred každého košíčka a ešte trošku jemne vydlabem.
Umyjem jahody a trochu im skrojím spodok, aby pekne sedeli v košíčku. Pripravím si krém. Všetky suroviny dám do misy a šlahačom vyšlahám hustý krém. Nemusíte ani dlho šlahať, rýchlo zhustne. Krémom naplním zdobičku, do každého košíčka urobím ďobku, posadím jahodu, vycentrujem a okolo nej nastriekam ozdobne krém. Hotovo. Dám na chvíľu zachladiť a môžeme maškrtiť.
Keď robím krém z kakaového pudingu tak ešte pridám malú lyžičku kakaa, lebo kakaový puding sa mi zdá bledý. Koláčiky nie sú vhodné na dlhé skladovanie, odporúčam skonzumovať v priebehu 1 - 2 dní. Ja som dnes piekla dvojnásobnú dávku - 24 ks, preto sú na foto s kakaovým aj vanilkovým krémom.
Poznámka: Množstvo muffiniek záleží od veľkosti formy (alebo formičiek), ktorú použijete.
zdroj: môj vlastný recept - skombinovala som dva svoje overené recepty

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk