15. 9. 2011

Gaštanová torta s kávou

Rýchla a jednoduchá torta pre večne zaneprázdnených :) ...  recept z kategórie, keď času je málo, ale kupovanú tortu  (z rôznych dôvodov) nechcete...


Korpus som robila podľa tohto výborného receptu (ten istý recept od tej istej autorky nájdete aj tu). Je tam aj pekný názorný fotopostup.
Korpus:
  • 5 vajec
  • 150g kryštálového cukru
  • 120g hladkej múky
  • 30g kakaa
  • 5 lyžíc oleja
  • štipka soli

Krém:
  • 500g gaštanového pyré
  • 3 - 4 lyžice rumu podľa chuti
  • cca 150ml uvarená horúca káva (podľa potreby)
  • práškový cukor podľa chuti (ja som nedávala, gaštanové pyré bolo dosť sladké)

Dokončenie:
  • 400 - 600ml smotany na šlahanie 30 - 33% alebo 200 - 250ml rastlinnej šlahačky Creme patisserie od Raja (stačí jej menej, pretože pri šlahaní strojnásobí svoj objem)
  • 100g čokoládovej polevy

Najskôr si pripravíme otváraciu formu (piekla som vo forme s priemerom 26 cm). Papier na pečenie som zasekla do formy a vymazala som dno aj boky formy (na rozdiel od pôvodného receptu som ešte dno vysypala hrubou múkou - mám s tým dobré skúsenosti). Vyšlahala som do tuha bielky, po lyžiciach som postupne zašlahala cukor, potom na najnižšej rýchlosti som pridávala po jednom žltky, striedavo s olejom. Nakoniec už len ručne, veľmi zľahka som zamiešala múku s kakaom. Piekla som na 170° asi 30 - 35 minút (v pôvodnom recepte je uvedené piecť na 150° asi 40 minút, takže riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Po čiastočnom vychladnutí som korpus vybrala z formy a nechala úplne vychladnúť. Potom som ho prekrojila napoly a poliala zvyšnou kávou, ktorá zostala z krému. Korpus som naplnila vyšlahaným gaštanovým pyré a mierne pritlačila, aby torta držala pokope. Potom som si zdobičkou urobila z vyšlahanej šlahačky vrchný "venček" do ktorého som naliala čokoládu a nechala ju stuhnúť (nedala som ani celých 100g). Nakoniec som šlahačkou ozdobila boky a dala do chladničky. Torta sa dá servírovať prakticky okamžite po stuhnutí čokolády, ale lepšie je nechať ju zopár hodín v chladničke. Pri krájaní si pomáham nožom, ktorý namáčam do horúcej vody. Môžete podávať s kopčekom šlahačky.
Krém: Gaštanové pyré som jednoducho vyšlahala s rumom a kávou na jemnú hmotu, ktorá sa dá ľahko rozotierať. Množstvo kávy, ktoré dávam do krému naozaj neviem presne napísať, kupujem gaštanové pyré od rôznych výrobcov a každé je iné. Zvyknem si uvariť 3 x silné espresso (spolu asi 150 ml kávy), časť použijem do krému a zvyškom polejem korpusy. To isté platí aj na cukor, niektoré pyré je osladené viac, iné menej.
Rastlinnú šlahačku som mala Creme patisserie od Raja, ktorá pri šlahaní strojnásobí svoj objem, preto jej stačí menej ako klasickej šlahačky. Do obyčajnej šlahačky si môžete dať pre istotu stužovač, aby vám netiekla a tiež cukor, pretože Creme patisserie je už osladená. Ak si odmyslíte tých 5 lyžíc oleja do korpusu a nepreženiete to s čokoládou a šlahačkou, tak táto torta je vlastne skoro úplne bez tuku a bez masla :)
zdroj: overený korpus z internetu + moja improvizácia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk