12. 7. 2012

Malinové cupcakes

Jednoduché a pomerne aj rýchle piškótové košíčky (cupcakes) s čerstvými malinami ...


cesto:
  • 1 veľké vajce
  • 100 - 120g kryštálového cukru
  • 50ml oleja
  • 100ml mlieka alebo vody
  • 180g polohrubej múky
  • 1/2 prášku do pečiva (6g)
krém:
  • 125g masla
  • cca 100g práškový cukor
  • 125g smotanový syr Philadelphia
  • 200 ml smotana na šlahanie
  • stužovač šlahačky (nemusí byť)
- plech na muffiny s 12-timi jamkami
- papierové košíčky 
- čerstvé maliny

Celé vajce vyšlahám s cukrom na penu, zašlahám olej a mlieko a nakoniec múku zmiešanú s práškom do pečiva. Plech na muffiny vyložím papierovými košíkmi a cesto lyžicou rozdelím rovnomerne do všetkých papierových košíčkov a upečiem. Ja som piekla na 180° asi 20 minút. Každá rúra pečie inak - riaďte sa svojou rúrou. Hneď po upečení košíčky vyberiem z plechu a nechám voľne položené vychladnúť. Potom ostrým nožíkom skrojím prípadný vypuklý stred a mierne vydlabem. Do každej jamky dám trošku malinového džemu (nie je nutné) a ozdobne nastriekam krém. Na krém naukladám čerstvé maliny. Krému vám môže trochu zvýšiť, záleží ako hlboko vykrojíte cupcakes a koľko dávate krému.
Krém: Ako prvú si vyšlahám šlahačku. Potom vyšlahám maslo s cukrom do peny, zašlahám Philadelphiu  a nakoniec zašlahám vyšlahanú šlahačku. Všetko spolu dobre prešlahám (pozor neprešlahať, aby vám to nezredlo). Ja som ešte trošku prifarbila kvapkou červeného farbiva (nie je nutné).
Poznámka: Množstvo cupcakes záleží od veľkosti formy (alebo formičiek), ktorú použijete. Ovocie môžete dať aj iné, podľa sezóny (napr. jahody, ríbezle, čučoriedky). Množstvo cukru si môžete prispôsobiť svojej chuti a tiež ovociu, ktoré použijete. Ja som maliny ešte namáčala v želatine, aby dlhšie vydržali čerstvé (nie je nutné). Vzhľadom na smotanový krém a čerstvé ovocie, neodporúčam nejaké dlhé skladovanie.
zdroj: môj vlastný recept - skombinovala som svoje overené recepty na cupcakes a krém


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk