10. 7. 2012

Malinový džem s banánmi

Celé roky robievam obyčajný malinový džem (alebo rôsol) a používam ho hlavne na plnenie vianočného pečiva (je krásne jemný, voňavý a ružový), ale natretý na chlebíku alebo vianočke je dosť kyslý ...no a táto kombinácia s banánmi je pre nás doma chuťovo tak akurát ... voňavý, trošku kyslastý a sladký zároveň ... ak chcete, vyskúšajte ...


  • 700g čistej malinovej šťavy bez zrniečok
  • 300g ošúpaných banánov (asi 3 menšie banány)
  • 1kg cukru
  • 1 želírovací prípravok s pektínom (ja som dala gelfix 1:1)

Ako prvé si (podľa možnosti deň vopred) pripravím poháre. Ja to robím tak, že vyumývané a od vody odtečené poháre ešte vložím do dobre vyhriatej rúry (cca 180°), ktorú ale hneď vypnem a poháre v nej nechám vychladnúť. Maliny umyjem, roztlačím a prepasírujem cez sitko alebo odšťavím v odšťavovači, aby som ich zbavila zrniečok a odvážim 700g! (nie ml) šťavy. Banány ošúpem, odvážim 300g a ponorným mixérom rozmixujem tak, aby sem-tam zostali aj malé kúsky banánu nerozmixované (pokojne môžete rozmixovať aj na kašu). 
Malinovo- banánovú šťavu som dala do hrnca so silným dnom (aby džem nepriháral) a chvíľku (asi 5 minút) som ho povarila, potom som pridala gelfix zmiešaný s 2 lyžicami cukru a znova povarila min. 1 minútu (podľa návodu na obale). Nakoniec som pridala zvyšok cukru a varila som ho na miernom ohni, až kým nezmizla pena (na obale píšu len 5 minút, ale ja varím trošku dlhšie, až kým sa neprestane tvoriť pena). Horúci džem nalejem do čistých a vysterilizovaných pohárov a rýchlo ho (ešte horúci) zaviečkujem. Poháre naukladám na plech a vložím do vyhriatej rúry (cca 180°), ktorú ale hneď vypnem a poháre v nej nechám vychladnúť. Je to niečo ako moja obdoba starej techniky, ktorú používali naše babičky (horúci džem zabaliť do deky a nechať vychladnúť). Vychladnutý džem odložím na chladné a tmavé miesto.
Poznámka: Môžete použiť aj iný želírovací prostriedok (od iného výrobcu), ale VŽDY postupujte podľa návodu, ktorý píše výrobca na obale!!! Postup, ktorý opisujem v recepte, platí na výrobok Gelfix od dr. Oetkera. Môžete použiť gelfix 2:1 a dať iba 500g cukru (existuje aj gelfix 3:1 kde sa dáva ešte menej cukru). Pomer malín a banánov si môžete zmeniť podľa svojej chute, ja dávam takto (700g maliny + 300g banány). Presne takýmto istým spôsobom robím aj obyčajný malinový džem (1kg malinovej šťavy, 1kg cukru a 1 želírovací prípravok). Tento džem nie je vhodný na plnenie rôznych buchiet a rohlíčkov, pretože pri pečení vyteká. Toto je skôr redší džem na natieranie, napr. vianočného pečiva, do zákuskov alebo na chlieb.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk