29. 10. 2012

Tekvicová polievka s krupicovými haluškami

Jednoduchá, rýchla a farebná jesenná polievka na zahriatie ... bez mlieka a bez smotany ...


množstvá surovín sú len orientačné:
  • asi 1,5 kg očistenej tekvice s oranžovou dužinou (hokkaido, na pečenie, muškátová, maslová a pod.)
  • 2 strúčiky cesnaku
  • soľ
  • štipka čerstvo namletého bieleho korenia
  • štipka muškátového oriešku
  • maslo
  • voda (alebo zeleninový vývar) na podliatie
krupicové halušky: 
  • 2 vajcia
  • soľ
  • detská krupica (alebo múka krupica) podľa potreby

Ak chcete aby mala polievka peknú farbu, použite tekvicu s oranžovou dužinou. Tekvicu vydlabem, ošúpem a nakrájam na drobné kocky (tekvicu hokkaido môžete dať aj so šupkou). Dám do hrnca a zalejem vodou (zeleninovým vývarom) tak, aby tekvica bola ponorená (ja podlievam iba vodou). Nedávajte zbytočne veľa vody, aby ste nemali polievku riedku. Trochu osolím, prihodím 1 strúčik cesnaku a varím kým tekvica nie je úplne mäkká. Ja som varila v tlakovom hrnci 15 minút od natlakovania. Hrniec som nechala samovoľne odtlakovať, až potom som ho otvorila. Tekvicu som rozmixovala úplne na jemno ponorným mixérom. Keď je rozmixovaná tekvica veľmi hustá, prilejem toľko vody, aby polievka bola pekne krémová, ale zase nie veľmi riedka. Potom som pridala malý plátok masla, trochu čerstvo namletého bieleho korenia, štipku muškátového oriešku a roztlačený strúčik cesnaku. Polievku som nechala krátko prevrieť a zavarila som do nej krupicové halušky. Keď sú halušky mäkké, polievka je hotová.
Krupicové halušky: Z vajec a krupice si urobím redšie cesto, ktoré nechám chvíľu postáť. Krupica nabobtná a cesto zhustne (ak zhustne príliš, zriedim vodou a ak je cesto aj po odstátí stále riedke, zahustím krupicou). Cez "haluškovač" pretlačím do vriacej polievky halušky a chvíľu povarím. Pri týchto krupicových haluškách je niekedy ťažké odhadnúť hustotu cesta. Ak si ho urobíte príliš husté, halušky budú tvrdé a budete ich musieť dlšie povariť a ak ho urobíte naopak riedke, halušky sa vám zase môžu rozvariť.
zdroj: všeobecne známy recept + moje úpravy


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk