10. 2. 2014

Bábovka s vaječným likérom a čokoládou

Chutná voňavá bábovka s kúskami čokolády...


  • 5 vajec
  • 150g cukor krupica
  • 250ml vaječný likér
  • 200ml olej
  • 300g polohrubej múky
  • 1 kypriaci prášok do pečiva(12g)
- horká čokoláda nasekaná na menšie kúsky (množstvo podľa chuti)

Formu na bábovku vymažem poriadne nahrubo maslom a vysypem buď hrubou múkou, kokosom alebo strúhankou. Celé vajcia s cukrom vyšľahám poriadne do peny. Postupne zašľahám olej a vaječný likér a nakoniec zašľahám múku zmiešanú s práškom do pečiva. Cesto po častiach vrstvím do nahrubo vymazanej a vysypanej formy,  po každej vrstve cesta prihodím pár kúskov nasekanej čokolády a bábovku upečiem. Ja som piekla na cca 150 - 160 °C asi 45 - 50 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Bábovky sa všeobecne odporúča piecť na nižšej teplote, ako iné piškótové cestá (asi o 20 - 30 °C menej). Upečenú bábovku nechám po upečení ešte chvíľku vo forme a až potom ju vyklopím. Vzhľadom na množstvo vaječného likéru neodporúčam túto bábovku pre deti a pre šoférov.
zdroj: www.recepty.cz, alebo www.toprecepty.cz + moje úpravy (dala som menej cukru aj oleja a namiesto kakaa do polovice cesta, som dala nasekanú čokoládu do celej bábovky)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk