14. 12. 2014

Bábovka Vianočné stromčeky

Bábovka vo sviatočnom Vianočnom prevedení...


  • 6 vajec
  • 300g krupicový cukor (jemný kryštálový)
  • 225 maslo
  • 250g biely jogurt
  • 350g hladká múka
  • 1 čajová lyžička sóda bikarbona (zarovno)
  • 2 lyžice rum
- rôznofarebné sušené a kandizované ovocie podľa chuti (ja som dala 200g)
- maslo na vymazanie formy
- strúhaný sušený kokos alebo hrubá múka na vymazanie formy
- práškový a vanilkový cukor na posypanie

Formu na bábovku vymažem poriadne nahrubo stuhnutým maslom a vysypem kokosom alebo hrubou múkou. Maslo roztopím a nechám ho trochu povychladnúť, aby nebolo horúce. Celé vajcia s krupicovým cukrom vyšľahám poriadne do peny. Postupne zašľahám maslo, jogurt, rum a nakoniec zľahka zašľahám múku zmiešanú so sódou. Cesto po častiach vrstvím do nahrubo vymazanej a vysypanej formy, po každej vrstve cesta prihodím na drobno nakrájané sušené a kandizované ovocie. Cesto stierkou trochu posťahujem zo stredu bábovky viac ku krajom, aby sa stred bábovky veľmi nevydul a bábovku upečiem. Ja som piekla na cca 150 °C asi 50 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Bábovky sa všeobecne odporúča piecť na nižšej teplote, ako iné piškótové cestá (asi o 20 - 30 °C menej). Upečenú bábovku nechám po upečení ešte chvíľku (asi 10 - 15 minút) vo forme a až potom ju vyklopím. Vychladnutú bábovku pocukrujem.
Poznámka: Recept je vhodný skôr pre väčšie bábovkové formy s objemom min. 2,5 litra a viac. Pred kúpou tejto krásnej netradičnej bábovkovej formy som mala obavy, ako sa v nej bude piecť. Hlavne či vrcholce stromčekov nebudú zhorené, kým sa upečie aj zvyšok bábovky. Ale moje obavy boli zbytočné. Všetky bábovky, ktoré som v tejto forme piekla boli nádherné a krásne upečené.
zdroj: www.nigella.com + moje úpravy


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk