2. 7. 2015

Nedeľná kuracia polievka

Mala som krásne veľké kurča kráľovské, stehná som upiekla na víne s cesnakom a rozmarínom, prsia vykostila a urobila na zelenine so smotanou a z vykostených skeletov, koží a krídel som ešte urobila túto voňavú nedeľnú polievku.


  • vykostený kurací trup
  • kože a krídla z jedného veľkého kuraťa
  • asi 3 litre vody
  • 5 - 6 ks mrkva (podľa veľkosti)
  • 1 menší petržlen alebo paštrnák
  • malý kúsok zeleru alebo vetvička zelerovej vňate
  • 1 cibuľa
  • 2 - 3 strúčiky cesnaku
  • kapusta alebo kel (asi 1/4 malej hlávky)
  • 2 mladé kaleráby
  • zopár ružičiek karfiolu
  • hrsť hrášku
  • hrsť petržlenovej vňate
  • vetvička  ligurčekovej vňate
  • kúsok čerstvej zelenej papriky
  • 1 lyžička soli
  • 10 guliek celého čierneho korenia

Polievku som varila v tlakovom hrnci. Ja mám tlakový hrniec na ktorom sa dá nastaviť nižší a vyšší tlak. Na nižšom tlaku varím mäsové vývary, ryžu, rôzne polievky a zeleninu, na vyššom robím mäso. Kuracie kosti a krídla som dala do studenej vody, pridala soľ a nechala zovrieť. Tlakový hrniec zatiaľ nezatváram, tlakovú pokrievku iba zľahka položím na hrniec. Po zovretí stíšim plameň (varím na plyne) a niekoľkokrát zoberiem vzniknutú penu. Keď sa mi zdá, že pena sa už netvorí, hrniec zatvorím, nastavím tlak č.1 a natlakujem. Stiahnem plyn a po natlakovaní varím 20 minút. Vypnem a nechám hrniec sám odtlakovať. Pri čakaní na odtlakovanie si načistím zeleninu. Ja dávam pomerne veľa zeleniny, môžete dať aj menej. Zeleru stačí naozaj len kúsoček - je veľmi aromatický. Kapustu alebo kel dávam vcelku - hlávku rozkrojím na štvrtiny a celú štrťku dám do polievky. Cesnak aj cibuľu tiež vcelku,  ja nechávam na cibuli a cesnaku aj spodnú šupku. Petržlenovú a ligurčekovú vňať môžete nakrájať, alebo dať vcelku, podľa vášho uváženia. Petržlenovej vňate dávam dosť veľa, ale ligurčekovej a zelerovej iba kúsok, pretože je veľmi aromatická. Papriku dávam polovicu a vždy vykrojím žilky. Takže tlakový hrniec sa nám medzitým už odtlakoval a môžeme pokračovať. Hrniec otvorím, pridám zeleninu, vňate a celé čierne korenie. Hrniec zavriem, nechám poriadnie zovrieť, znova natlakujem na stupen č. 1, stiahnem plameň na minimum a natlakované varím 20 minút. Vypnem a nechám hrniec sám odtlakovať. A to je všetko, vývar je hotový. Do vývaru zavarím tenké rezance, knedličky, alebo rajbaničku (strúhance), podľa chuti a času. Krídla oberiem a vložím do hotovej polievky so zavarenými rezancami.
zdroj: vlastný recept
Viac informácií o varení v tlakových hrncoch si môžete prečítať v tomto mojom článku.

1 komentár:

  1. Vypadá to podľa receptu dobre a zajtra kedže je nedeľa idem vyskušať.Dakujem za radu! Angela.

    .

    OdpovedaťOdstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk