23. 2. 2016

Biela Matcha čokoláda s citrónom

Dostal sa mi do rúk na vyskúšanie japonský zelený práškový čaj Matcha Tea v biokvalite. Tento konkrétny matcha čaj, ktorý som mala možnosť ochutnať a otestovať v receptoch je nielenže výborný, ale má navyše aj krásnu smaragdovozelenú farbu, čo je ideálne na rôzne kreatívne použitie v kuchyni. Koláče, zákusky, cukroviny, čokolády a iné sladkosti z tohto čaju majú krásnu sviežu zelenú farbu. Okrem matcha čokolády môžete vyskúšať aj tento môj recept na matcha ryžu s brusnicami.


  • 250 ml mlieko plnotučné
  • 100 g kvalitná biela čokoláda
  • 4 g Matcha Tea (2 vrecúška po 2g)
  • citrónová šťava podľa chuti

Mlieko zohrejem do bodu varu, odstavím zo sporáka, pridám na malé kúsky nalámanú bielu čokoládu a miešam, kým sa čokoláda poriadne nerozpustí. Matcha tea rozmiešam v troche mlieka, pridám do rozpustenej čokolády a dobre rozmiešam. Ja som ešte čokoládu premixovala ponorným mixérom. Po premixovaní sa prášok matcha v čokoláde rovnomerne rozpustí a mixér navyše čokoládu aj pekne napení. Čokoládu rozdelím do dvoch šálok a do každej pridám trochu citrónovej šťavy (množstvo podľa chuti) a zamiešam. Citrón čokoládu pekne prevonia a zvýrazní jej zaujímavú chuť. Čokoládu môžete piť horúcu aj mierne vychladnutú (vlažnú) a výborná je dokonca aj na druhý deň studená z chladničky, ak vám nejaká zvýši.
Poznámka: Mlieko môžete použiť aj rastlinné. Sladiť netreba, biela čokoláda zvykne byť dosť sladká.
zdroj: moja vlastná variácia na známy recept
Tento recept som robila špeciálne pre matchatea.cz.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk