3. 11. 2017

Čokoládový koláč s hruškami a škoricovou drobenkou

Čokoládový koláč s hruškami prevoňaný škoricou. Chute, farby a vône tohtoročnej jesene v mojej kuchyni...



Cesto:
  • 4 vajcia
  • 300g cukor krupica
  • 250g rastlinný tuk na pečenie (ja som dala Heru)
  • 100g čokoláda 90%
  • 100 ml silná káva (uvarená)
  • 250g hladká múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • asi 900g očistené hrušky nakrájané na malé kocky

Drobenka:
  • 5 lyžíc kopcom polohrubá múka (podľa potreby aj viac)
  • 50g tuk na pečenie (ja som dala Heru)
  • 2 lyžice cukor krupica
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • štipka mletej škorice (podľa chuti)

Čokoládu s tukom na pečenie rozpustíme a necháme povychladnúť, aby čokoládová zmes nebola už horúca ale ešte stále tekutá. Uvaríme silnú kávu a necháme ju tiež vychladnúť. Hrušky ošúpeme, nakrájame na menšie kocky a v miske si pripravíme drobenku. Celé vajcia vyšlaháme s krupicovým cukrom poriadne do peny, znížime otáčky a pridáme roztopenú a vychladnutú čokoládovú zmes a uvarenú kávu. Nakoniec zľahka zašlaháme múku zmiešanú s práškom do pečiva. Cesto rozotrieme na plech vyložený papierom na pečenie, rovnomerne naukladáme hrušky nakrájané na menšie kúsky, posypeme drobenkou a upečieme. Ja som piekla asi 25 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).

Poznámka: Ovocie môžete použiť rôzne, podľa sezóny. Výborné sú napr. aj jablká, marhule, višne, čerešne, jahody. Drobenku so škoricou môžete prípadne aj vynechať, koláč bude chutný aj bez nej, záleží aké ovocie použijete. K hruškám a jablkám sa škoricová drobenka určite hodí, k ostatnému ovociu podľa chute. Čokoládu do tohto koláča odporúčam kvalitnejšiu, s čo najvyšším obsahom kakaa. Tento koláč som piekla na menšom plechu 35 x 25 cm výška 4cm. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk