9. 2. 2011

Špenátové halušky

Poznáte špenátové halušky? Sú jednoduché, rýchle, chutné a na tanieri dobre vyzerajú ... ak máte radi špenát, budú vám chutiť ... v poslednom čase som ich dokonca videla na jedálnom lístku v niektorých reštauráciách...


  • mrazený špenát (je rôzne balený, ja som mala 400g)
  • 1 vajce
  • polohrubá múka,
  • soľ
  • prípadne trochu vody, ak to preženiete s múkou

Z rozmrazeného špenátu, vajíčka múky a štipky soli vymiešam polotuhé cesto s ktorého sa dajú robiť halušky. Ja používam "haluškáreň" cez ktorú pretláčam halušky do vriacej vody. Keď vyplávajú navrch ešte chvíľu ich povarím a vyberiem. Ak viem, že halušky budeme jesť neskôr, tak ich prelejem studenou vodou, nechám dobre odtiecť a trochu omastím olejom, aby sa nezlepili dokopy. Výborné sú napríklad s vajíčkom, s bryndzou alebo rôznymi syrovými omáčkami. A tiež ich často robím ako závarku do niektorých polievok. No a samozrejme sa dajú použiť aj ako príloha k nejakému mäsu so šťavou.
Z čerstvého špenátového pretlaku (pyré) by boli halušky ešte lepšie, ale čerstvý špenát ja bežne v tomto ročnom období nekúpim, takže preto mrazený. Množstvo múky záleží od množstva a kvality špenátu ktorý použijete.
zdroj: recept som zahliadla niekde na internete (v nejakej diskusii) a upravila som si ho "po svojom"

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk