15. 6. 2012

Pečené buchty s makom v ceste

Trochu iné kysnuté buchty ... nápad ako taký (dať mak do cesta, nie do náplne), som videla na rôznych blogoch a zapáčil sa mi ... koláče s mletým makom u nás v rodine nie sú veľmi v obľube, ale takýto koláč (s celým makom v ceste)  mi doma zjedia bez problémov :)


  • 400g hladkej múky
  • 50ml oleja
  • cca 200ml mlieka alebo vody
  • štipka soli
  • 3- 4 lyžice kryštálového cukru
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1/2 kocky droždia (21g)
  • 2 lyžice celého maku
- slivkový lekvár (povidla)

Ja som cesto robila v domácej pekárni. Najskôr dám všetko tekuté, potom sypké a navrch namrvím droždie. Keď pekáreň začne miešať, skontrolujem či netreba prisypať múku alebo priliať trochu mlieka alebo vody. Tesne pred koncom miesenia pridám mak. Ak budete robiť cesto ručne, urobte si najskôr kvások zo 100ml vlažného mlieka, lyžice cukru a droždia a vypracujte si vláčne nelepivé cesto. Cesto nechám dobre vykysnúť a potom preložím na pomúčenú dosku. Rozvaľkám a radielkom rozdelím na približne rovnako veľké kúsky (ja som dnes urobila 16 ks). Na každý položím kôpku lekváru (výborná je aj tvarohová náplň) a urobím buchtičky. Všetky štyri protiľahlé rohy spojím dokopy a prstami postláčam tak, aby plnka nevytiekla a položím spojom dole na dosku. Buchty naukladám na plech a každú dobre ponatieram olejom zo všetkých strán mašlovačkou, aby sa nezlepili k sebe. Buchty ponatieram olejom aj zvrchu, nechám ich ešte na plechu asi 30 min podkysnúť a potom ich upečiem. Ja som piekla na 200° asi 25 min. (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Poznámka: Tento recept na kysnuté cesto je naozaj bez vajíčka. Namiesto mlieka môžete dať vodu, alebo rastlinné mlieko (buchty na foto sú zamiesené iba s vodou). Dávať prášok do pečiva do kysnutého cesta som odkukala od mojej babky. Hovorila, že buchty zostanú dlhšie mäkké. Či je to pravda neviem, u nás nestihnú stvrdnúť :).
zdroj: rodinný recept + moje úpravy 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk