26. 6. 2012

Žlté čerešne - kompót

Manžel priniesol domov krásne žlté čerešne a okrem DŽEMU ... KYSNUTÉHO KOLÁČA a BUBLANINY som niekoľko pohárov aj zavarila na zimu. Viem, že toto je aj na slovenské pomery tak trochu netradičné ovocie, ale podobne zaváram aj červené čerešne a aj všetko ostatné ovocie ...


  • čerešne
nálev:
  • 500g kryštálového cukru
  • 1 liter vody
 
Ako prvé si vždy (spravidla deň predtým) umyjem a pripravím poháre a viečka. Čerešne aspoň 2 hodiny pred zaváraním namočím do veľmi studenej (ľadovej) vody, do ktorej nalejem trochu octu, aby vyliezli červíky. Zvyčajne robím cukrový nálev v pomere 1/2kg kryštálového cukru na 1liter vody a tým zalejem ovocie v pohároch. Ale teraz som mala iba zopár malých pohárikov, tak som zvolila jednoduchší spôsob, lebo som sa bála, že neodhadnem množstvo uvareného nálevu. Umyté čerešne som naukladala do pohárov, do každého pohára som nasypala 1 lyžicu kopcom jemného kryštálového cukru a zaliala vodou po hrdlo (1cm od vrchu pohára). Poháre som zatvorila a dala sterilizovať na cca 15 minút. Ja požívam hrniec na sterilizovanie. Poháre postavím na podložku, ktorá je súčasťou hrnca (a dá sa použiť aj na sterilizovanie v pare) tak, aby sa nedotýkali. Potom zalejem poháre vodou do cca 3/4 ich výšky. Hrniec zatvorím, vložím teplomer a začnem variť. Minúty počítam od doby, keď sa teptota na teplomere vyšplhá na cca 85 - 90° (chvíľku vždy počkám, až sa ustáli). Poháre nechám v hrnci trochu povychladnúť, a až potom ich vyberiem.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk