16. 7. 2014

Čokoládový koláč s višňami

Obľúbený čokoládový koláč mojej dcéry...


  • 5 vajec
  • 200 - 250g cukor krupica (jemný kryštál)
  • 200g maslo
  • 200g čokoláda na varenie
  • 200g hladká múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
- višne (môže byť aj iné ovocie: napr. maliny, čerešne, marhule)
- menší plech na pečenie (cca 30x30cm)

Maslo spolu s čokoládou roztopím a nechám povychladnúť. Celé vajcia vyšlahám s cukrom poriadne do peny, zašlahám vlažné maslo s čokoládou a nakoniec krátko zašlahám múku zmiešanú s práškom do pečiva. Cesto rozotriem na plech vyložený papierom na pečenie (môžete ho iba vymastiť a vysypať hrubou múkou), naukladám vykôstkované višne (alebo iné ovocie nakrájané na menšie kúsky) a upečiem. Ja som piekla asi 25 - 30 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).  
Poznámka: Vzhľadom na väčšie množstvo čokolády a masla sa tento koláč trochu horšie pečie, treba ho radšej priebežne kontrolovať. Ovocie môžete dať aj iné, podľa ročného obdobia. Koláč môžete piecť aj na väčšom plechu, ako som piekla ja. Koláč bude na väčšom plechu trochu nižší, potom ale treba prispôsobiť aj čas pečenia. Množstvo cukru si môžete prispôsobiť svojej chuti a použitému ovociu.
zdroj: Recept som si kedysi dávno, pred 20-timi rokmi opísala z nejakého cudzojazyčného časopisu, pretože ma zaujal svojou jednoduchosťou.


***


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk