16. 7. 2014

Ovocná bublanina

Tento rok bola veľmi teplá jar a ovocie v našej záhrade dozrievalo oveľa skôr, ako po iné roky. A tak sa mi v jeden deň podarilo nazbierať posledné čerešne a višne a zároveň prvé marhule, černice a maliny...

 

  • 3 vajcia
  • 200g cukor krupica (jemný kryštál)
  • 250g polohrubá múka
  • 100g zemiakový škrob
  • 150g biely jogurt
  • 125g maslo
  • 1 lyžica rumu
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
- čerstvé ovocie (ja som dala čerešne, višne, maliny, černice, marhule)
- menší plech na pečenie (cca 25 x 35cm)

Maslo roztopím a nechám ho povychladnúť. Celé vajcia vyšlahám s cukrom poriadne do peny, postupne zašlahám vlažné maslo, jogurt, rum a nakoniec krátko zašlahám múku zmiešanú so škrobom a práškom do pečiva. Cesto rozotriem na plech vyložený papierom na pečenie (môžete ho iba vymastiť a vysypať hrubou múkou), naukladám ovocie (marhule som nakrájala na menšie kúsky a čerešne a višne som vykôstkovala) a upečiem. Ja som piekla asi 25 - 30 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
zdroj: starý zošit s receptami


***


***


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk