10. 1. 2016

Oriešky s kávovým krémom

Naša obľúbená vianočná cukrovinka. Recept je po starkej, len ja som si do plnky pridala kávu.


Cesto:
  • 100g vlašské orechy
  • 250g hladká múka
  • 150g maslo
  • 70g práškový cukor
  • 1 lyžička kakao na prifarbenie
  • 1 vajce
  • 1/2 lyžičky kypriaceho prášku do pečiva

Plnka:
  • 4 celé vajcia
  • 8 lyžíc práškový cukor
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • 200g masla
  • instantná káva prášková (nie granulovaná) podľa chuti (môžete vynechať)

Cesto: Všetky suroviny zmiesim rukami v miske. Cesto sa trochu horšie zmiesuje, treba trpezlivo miesiť, kým sa cesto nespojí. Do menšej misky si nasypem trochu polohrubej múky a formičky jemne vymastím olejom (je to trochu piplačka). Z cesta odoberám maličké kúsky, ktoré z jednej strany zľahka ponorím do múky v mištičke a prstami ich povtláčam do formičiek na oriešky. Dávam len tenkú vrstvu cesta, oriešky sa pri pečení trochu nafúknu, po upečení musí na nich zostať ešte jamka na krém. Naplnené oriešky kladiem na plech a keď je plný, oriešky upečiem. Piekla som na 180° asi 8 - 9 minút. Riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak. Upečené oriešky nechám na plechu trochu povychladnúť a "vyklepnem" ich. Vychladnuté orechové škrupinky naplním krémom a jemne z obidvoch strán pocukrujem (môžete vynechať).
Krém: Celé vajcia vyšlahám s cukrom a za stáleho šlahania uvarím nad parou jemný krém. Krém musí zbelieť, nabrať na objeme a zhustnúť. Do teplého krému zamiešam kávový prášok (množstvo podľa chuti). Uvarený krém nechám za občasného miešania vychladnúť. Do vychladnutého krému zašlahám maslo, ktoré som polhodinku pred tým vybrala z chladničky. Hotový krém dám na chvíľu zachladiť do chladničky (lepšie sa s ním potom pracuje) a plním oriešky. Ja si pomáham klasickou zdobičkou na torty.
Poznámka: Pôvodný recept na krém od starkej je bez kávy, tú som si tam pridala ja. Tento krém odporúčam skôr pre skúsenejšie gazdinky.
zdroj: starý rodinný recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk