31. 1. 2018

Krehké smotanové rožteky

Krehké plnené smotanové rožteky. Moje obľúbené.



cesto:
  • 500g hladká múka
  • 250g tuk na pečenie (ja som dala Heru maslovú)
  • 250ml smotana na šlahanie 30 - 33%
  • štipka soli

makovo-lekvárová náplň:
  • 5- 6 lyžíc kopcom mletý mak
  • 200g slivkový lekvár
  • 1 - 2 lyžice rum
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • trochu citrónovej kôry


- rozšlahané vajíčko na potretie (nie je nutné)
- práškový a vanilkový cukor na pocukrovanie


Rúru vyhrejeme na 180° a pripravíme si náplň. Slivkový lekvár zmiešame s pomletým makom, vanilkovým cukrom a podľa chuti pridáme rum. Do misy dáme preosiatu múku a na malé kocky nakrájaný tuk. Keď tuk trochu zmäkne, pridáme smotanu a vypracujeme mäkké cesto. Zamiesené cesto preložíme na pomúčenú pracovnú dosku a vytvarujeme bochník, rozdelíme ho na 6 rovnako veľkých častí, z ktorých vytvarujeme malé bochníčky. Každý bochníček rozvaľkáme do kruhu s priemerom približne 20 cm a radielkom rozdelíme na 8 trojuholníkov. Na širší kraj trojuholníka dáme trochu slivkovo--makovej náplne a vytvarujeme rožtek (rolujeme zo širšej strany). Rožteky kladieme na plech vyložený papierom na pečenie, potrieme rozšlahaným vajcom a upečieme do ružova. Ja som piekla na 180° asi 15 - 16 minút do bledohneda (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Vychladnuté rožteky bohato pocukrujeme, alebo ešte vlažné obalíme v zmesi práškového a vanilkového cukru.
Poznámka: Cesto je bez vajíčka a bez cukru. Potieranie vajíčkom (pred pečením) môžete vynechať, rožteky budú ale po upečení oveľa bledšie, čo samozrejme nevadí. Len potom opatrne pri pečení, aby ste ich nepiekli zbytočne dlho a nevysušili ich. Rožteky bez potierania vajíčkom sú aj po 15 minútach pečenia stále bledé, čo zvádza k dlhšiemu pečeniu. Ja som dnes plnila lekvárovo-makovou náplňou ale výborná je aj orechová alebo čiste lekvárová plnka. Množstvo maku v náplni si môžete prispôsobiť svojej chuti.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk