12. 12. 2011

Zasnežená kokosová chalúpka

Inšpiráciu na túto moju kokosovú chalúpku (čo sa vzhľadu týka), som našla v tomto RECEPTE (autorka uviedla ako pôvodný zdroj receptu časopis Katarínka a ten istý recept tiež s fotopostupom nájdete napríklad aj TU), chystám sa ho robiť na Vianoce.
Ale ja som si túto moju chalúpku urobila (ako vždy) po svojom, jednoduchšie a rýchlejšie a s ovocím. Poskladala som si ju z dvoch mojich overených receptov, použila som obyčajný recept na piškótový korpus a môj obľúbený recept na rýchlokrém.


Cesto:
  • 3vajcia
  • 125g práškového cukru
  • 50ml oleja
  • 50ml mlieka (vody)
  • 175g polohrubej múky
  • 1/2 prášku do pečiva (6g)
Krém:
  • 200 - 250ml kyslá smotana
  • 250ml smotana na šlahanie (spolu max. 500ml)
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • 1 kokosový puding bez varenia Créme Olé
  • 1 lyžica bieleho rumu
  • mlieko podľa potreby (len ak je krém veľmi hustý)
  • práškový cukor podľa chuti
- 2 banány
- kokos na posypanie, škorica na komín :)
- hranatá chlebíčková forma (moja je 10x30cm vysoká 7cm)

Cesto: Celé vajcia vyšlahám s cukrom do peny a postupne zašlahám olej a mlieko (vodu), nakoniec krátko zašlahám múku s práškom do pečiva. Formu si vymažem nahrubo stuhnutým maslom (ako keď robím bábovku), vysypem hrubou múkou (môžete aj kokosom) a vlejem cesto. Piekla som na cca 160 - 170° asi 35-40 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Treba ho piecť skôr ako bábovku, pri nižšej teplote ako bežný piškótový korpus. Kontrolujem ho pre istotu vpichnutím špajdle, či je prepečený aj v strede. Upečený korpus vyberiem, vyklopím z formy a položím hore dnom na pracovnú dosku, aby sa vypuklý vrch trochu vyrovnal. Nechám ho vychladnúť a potom ostrým nožom opatrne vykrojím po celej dlžke trojuholník a odložím si ho nabok (môj FOTOPOSTUP SI POZRITE TU). Vykrojené hrany natriem na tenko džemom, dám trochu plnky, uložím banán, prikryjem plnkou, položím vykrojený trojuholník vrchnou stranou nadol a špicom hore (urobím striešku) a pritlačím. Celý domček ponatieram zvyšným krémom a posypem kokosom. Zapichnem škoricu ako komín a dám do chladničky dobre stuhnúť.
Krém: Všetky suroviny dôkladne vyšlahám na hladký krém. Nemusíte ani dlho šlahať, krém rýchlo zhustne. Rum môžete dať aj tmavý, ak nechcete dať kvôli deťom rum, nahraďte ho mliekom. Mlieko pridávajte opatrne po lyžiciach, aby ste krém nemali príliš riedky. Ak použijete obidve smotany s obsahom 250ml, mlieko nebudete ani potrebovať. S cukrom tiež opatrne, puding je už osladený. Krém môžete použiť aj akýkoľvek iný (svoj obľúbený), hlavne aby bol biely :) Vzhľadom na smotanový nevarený krém a banány, zákusok nie je vhodný na dlhé skladovanie.
zdroj: inšpirácia internet + môj vlastný recept - skombinovala som svoj overený recept na korpus a náš obľúbený krém :)


P.S. 1 : Nie, nebojte sa, ešte nepečiem na Vianoce :)) ... to iba dcérka mala narodeniny a oslavu sme si urobili (tradične ako každý rok) vo vianočnom štýle :) ... a možno táto moja chalúpka poslúži niekomu ako inšpirácia na vianočné pečenie ...
P.S. 2 : Chalúpku som včera robila znova (pre synovca a neterku) a urobila som aj fotopostup, link je hore v recepte :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk