5. 1. 2012

Linecké pečivo s citrónom

Klasické linecké pečivo prevoňané citrónom...


  • 250g masla
  • 200g práškového cukru
  • 400g hladkej múky
  • 2 žĺtky
  • citrónová šťava podľa potreby
  • čerstvo nastrúhaná citrónová kôra (odporúčam len ak máte bio-citrón, inak radšej nedávajte)
- džem na plnenie, rum

Zmiesim cesto (citrónovú šťavu pridávam podľa potreby), dám ho zachladiť do chladničky, potom rozvaľkám na 3 - 4mm, vykrajujem formičkami a ukladám na plech vyložený papierom na pečenie. Na plech dávam vždy rovnaké tvary, aby sa mi narovnako piekli. Pečiem na 180° asi 8 - 10 min, tak aby zostali pekné bledé, iba odspodu majú byť upečené do bledohneda (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Nechám vychladnúť na rovnej ploche a zlepujem hrubšou vrstvou džemu. Do džemu ktorým plním pečivo, zvyknem kvapnúť trochu rumu (nie veľa), pečivo skôr zmäkne a pekne vonia. Naplnené nechám do druhého dňa na rovnej podložke až potom dám do krabíc a uložím na chladné miesto. Pečivo potrebuje 2 - 3 dni na zmäknutie.
zdroj: starý zošit s receptami + moje úpravy (dala som len citrónovú šťavu,  kôru som nedala, pretože som nemala bio-citróny)
zdroj: starý zošit s receptami


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk