15. 8. 2012

Cuketa zapečená s mozzarellou a parmezánom

Cuketa patrí medzi moju najobľúbenejšiu zeleninu a ja osobne sa ňou živím od jari až do jesene, kým ju máme na záhrade. Zvyšok rodiny síce nezdieľa moje nadšenie pre jedlá z cukety, ale raz za čas zjedia :)


  • malé cukety priemer max. 3 - 4cm
  • olej
  • 1 strúčik cesnaku
  • čerstvo namleté čierne korenie
  • mozzarella
  • čerstvo nastrúhaný parmezán

Plech na pečenie vyložím papierom, ktorý ešte natriem olejom. Cuketky nakrájam na malé 0,5 - 1cm kolieska a naukladám na plech. Strúčik cesnaku roztlačím a zmiešam s lyžicou oleja a mašlovačkou ponatieram. Na každé koliesko nameliem štipku čierneho korenia (nemusí byť). Potom položím kúsok mozzarelly, posypem čerstvo nastrúhaným parmezánom a upečiem do bledohneda. Pečú sa rýchlo, treba ich sledovať (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Poznámka: Cukety pred pečením nesolím, aby nepustili zbytočne veľa šťavy. Parmezán je slaný dosť a keď sa upečené cukety predsa len zdajú niekomu málo slané, môže si dosoliť na tanieri. Mne najviac chutia žlté cuketky, majú takú jemnejšiu chuť. Za tie roky čo pestujeme na záhrade cukety, sme už mali okrem zelenej a žltej napríklad aj bielu a pruhovanú cuketu alebo aj maličké guľaté cuketky, ale žiadny rozdiel v chuti nevidím. Jedine tá žltá cuketa je trošku chuťovo iná ako ostatné. Syr môžete dať aj iný (podľa svojej chuti), mne sa najviac osvedčila táto kombinácia.
zdroj: inšpirácia z budgetsavvydiva.com alebo napríklad z realmomkitchen.com + moje úpravy (pridala som parmezán, cesnak v prášku som nahradila čerstvým cesnakom a cukety som negrilovala, ale upiekla)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk