5. 8. 2012

Cuketové rezy s makom a citrónovou polevou

Jednoduchý, rýchly zákusok z cukety ... ak chcete, vyskúšajte ...


cesto:
  • 4 vajcia
  • 200 - 250g jemný kryštálový cukor (krupica)
  • 150ml olej
  • 400g polohrubá múka
  • 50g celý mak
  • 1 kypriaci prášok do pečiva
  • 400g na jemno nastrúhaná cuketa
poleva:
  • šťava z 1 veľkého citróna
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • práškový cukor podľa potreby
 - plech na pečenie 29 x 38cm vysoký 4cm

Cuketu nastrúham na jemno (ja som dala mladú žltú cuketu aj so šupkou). Celé vajcia vyšlahám s kryštálovým cukrom do peny. Zašlahám olej, potom pridám múku zmiešanú s práškom do pečiva a makom a nakoniec zamiešam nastrúhanú cuketu. Vylejem na vymastený a hrubou múkou vysypaný plech a upečiem (môžete dať aj papier na pečenie). Ja som piekla asi 25 min. na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Upečený koláč nechám vychladnúť a polejem citrónovou polevou.
Poleva: Citrón odšťavím. Citrónovú šťavu vyšlahám s práškovým a vanilkovým cukrom na nie veľmi hustú polevu, ktorú natriem na vychladnutý koláč a nechám zaschnúť. Množstvo cukru záleží od veľkosti a šťavnatosti citróna (približne asi tak okolo 250-300g).


Poznámka: Do koláča na foto som dala mladé žlté cukety aj so šupkou, z ktorých som iba vydlabala vnútro. Ak máte staršie cukety, tak ich radšej ošúpte. Poleva je výborná aj čokoládová. Množstvo cukru v recepte si môžete upraviť podľa svojej chuti a tiež podľa druhu polevy, ktorú použijete (ja som dnes dala 250g). Ak chcete mať rezy trochu vyššie, skúste použiť o niečo menší plech na pečenie.
zdroj: vlastný recept (inšpirácia - starý zošit s receptami + moje úpravy, z pôvodného receptu som vynechala kakao, zmenila pomer surovín a pridala som celý mak a citrónovú polevu)

Vždy ma v kútiku duše poteší, keď vidím, že "moje" recepty si žijú ďalej svojím vlastným životom. Tento mnou upravený recept nájdete (tiež mierne upravený) napríklad TU (p. Andrea dala viac múky, menej cukety) alebo TU (polovičná dávka a bez maku) alebo aj TU a TU (blogerka klaura dala viac múky aj cukety). Mám radosť, že moje recepty (nápady a úpravy receptov) sa ľuďom páčia, používajú ich (pečú a varia podľa nich) a inšpirujú sa nimi. Len niekedy mám z toho aj mierne zmiešané pocity: napr. tento recept na varecha.sk . Podobnosť s týmto mojim receptom, ktorý som si sama vymyslela a zverejnila ešte v r. 2012 je naozaj asi iba čisto náhodná :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk