11. 7. 2013

Marhuľové koláče z lístkového cesta

Asi najjednoduchšie koláče na svete :) ... stihnete ich upiecť aj popri zaváraní marhúľ a varení džemu :)


  • lístkové cesto (ja som mala 2ks po 275g, chladené už vyvaľkané)
  • čerstvé marhule
puding: 
  • 400ml mlieka
  • 1 vanilkový puding (40g)
  • cukor podľa chuti
- vajíčko na potretie

Uvarím si hustejší puding a nechám ho dobre vychladnúť. Občas ho premiešam, aby sa neurobila šupka, a ak sa už urobí, tak vychladnutý puding jednoducho mixérom prešlahám. Lístkové cesto rozvaľkám a nakrájam na štvorce cca 5 x 5cm. Ja som mala hotové chladené (už rozvaľkané) cesto, takže som iba nakrájala štvorčeky a naukladala na plech vyložený papierom na pečenie. Fajnšmekri si samozrejme môžu urobiť vlastné domáce lístkové cesto :). Na každý štvorec cesta dám lyžicu pudingu a priklopím polovicou marhule. Okraje cesta okolo marhule opatrne potriem rozšlahaným vajíčkom a upečiem. Ja som piekla na cca 220° asi 15 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak).
Poznámka: Ak chcete aby vám lístkové cesto "lístkovalo", malo by sa piecť pri oveľa vyššej teplote ako iné koláče (preto je v recepte uvedená teplota 220°). Namiesto vanilkového pudingu môžete dať napríklad aj tvarohovú plnku (zmiešať tvaroh + vajíčko + cukor). Ovocie môžete použiť aj iné, podľa sezóny (odporúčam ale skôr mäkšie druhy ovocia). Ak nemôžete (alebo z nejakého dôvodu nechcete) mlieko, môžete puding uvariť s rastlinným alebo bezlaktózovým mliekom.
zdroj: všeobecne známy recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk