16. 8. 2013

Jahodové rezy s čokoládovou penou

Ďalšia variácia na ovocný zákusok s našou obľúbenou čokoládovou penou, teraz s jahodami...


piškótový korpus:
  • 6 vajec
  • 6 polievkových lyžíc práškového cukru
  • 6 lyžíc hladkej múky (nie veľmi kopcom)
  • 3 lyžice oleja
  • 1/2 kypriaceho prášku do pečiva (6g)

čokoládová pena:
  • 300g kvalitnej čokolády (ja som dala 150g mliečnej + 150g horkej)
  • 250g mascarpone
  • 500ml smotana na šlahanie
  • 2 ks vanilkový cukor (2x20g)
  • práškový cukor podľa chuti (ja som dala iba 2 lyžice, mliečna čokoláda bola sladká dosť)
  • 1 prášková želatina 20g
  • 150 ml vody

- jahody
- riedky džem na potretie
- plech na pečenie 40x29cm vysoký 4cm

Ako prvé vyšlahám bielka do tuha. Postupne pridám po jednom žĺtky striedavo s olejom a ručne ich jemným obracaním spojím s vyšlahanými bielkami. Pridám preosiatu múku s kypriacim práškom do pečiva a tiež ručne jemným obracaním opatrne zmiešam. Upečiem na vymastenom a hrubou múkou vysypanom plechu do bledohneda a nechám vychladnúť. Ja som piekla asi 20 minút na 180° (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Vrchnú vrstvu na piškóte ošúpem (ak sa dá, ak nie, nechám tak) a natriem tenulinkú vrstvu riedkeho džemu (môžete vynechať). Na korpus naukladám poprekrajované jahody (reznou stranou dole) a zalejem ich čokoládovou penou. Dám do chladničky dobre vychladiť, najlepšie cez noc. Krájam až po stuhnutí.
Čokoládová pena: Dám napučať želatinu do 150ml vody aspoň na 30 min. Potom vyšlahám smotanu s vanilkovým cukrom a odložím ju do chladničky. V miske si vymiešam mascarpone s práškovým cukrom. (ja som dala iba 2 lyžice, mliečna čokoláda bola sladká dosť). V hlbokej miske (alebo hrnci) si rozpustím nad parou čokoládu. Potom si zahrejem nabobtnanú želatínu (nevariť!), tak aby bola tekutá a zašlahám ju šlahačom do teplej čokolády, potom pridám mascarpone a všetko dobre prešlahám. Ochutnám a keď treba tak ešte dosladím. Nakoniec zašlahám vyšlahanú šlahačku, ktorá bola v chladničke a nalejem/natriem na jahody. Treba pracovať dosť svižne, tieto želatínové peny rýchlo tuhnú.

Poznámka: Piškótový korpus je dosť nízky. Môžete si upiecť aj vyšší podľa svojho obľúbeného receptu, len pamätajte na to, aby sa vám tam vošli aj jahody a krém. Pomer horkej a mliečnej čokolády v kréme si tiež môžete upraviť podľa svojej chuti.
zdroj: variácia na jeden môj vlastný recept - Banánový zákusok s čokoládovou penou.

 
***


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk