16. 12. 2013

Kokosové vanilkové rožteky

Konečne som našla dobrý recept na voňavé kokosové rožteky, podľa našej chute... odkedy som ho po prvý krát vyskúšala, zaradil sa medzi naše obľúbené.


  • 250g hladkej múky
  • 200g masla
  • 100g jemne strúhaný sušený kokos
  • 50g práškový cukor
  • 2 lyžice rumu
- práškový a vanilkový cukor na obaľovanie

Všetky suroviny zmiesim rukami v miske (maslo nechám predtým povoliť/zmäknúť). Toto cesto sa trochu ťažšie zmiesuje, treba trpezlivo miesiť, až kým sa nespojí dohromady. Ak sa vám nedá zmiesiť pridajte opatrne (po lyžičkách) trochu mlieka (ale ak nemusíte, nedávajte). Potom cesto preložím na pomúčenú dosku, vytvarujem bochník a dám do chladničky poriadne zachladiť, pretože s mäkkým cestom sa zle pracuje. Po asi 1 - 2 hod. vytiahnem zachladené cesto a na pomúčenej doske rukami vytvarujem valček, nakrájam ho na rovnaké kúsky a z každého rýchlo rukami urobím (ušúlam) rožtek. Rožteky ukladám na plech vyložený papierom na pečenie. Nedávam ich veľmi nahusto, ja mám plech 30 x 40cm a dávam piecť naraz 20 rohlíčkov (5 radov po 4ks). Piekla som na 180° asi 10 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Rohlíčky by mali aj po upečení zostať pekné bledé, iba zospodu upečené do bledohneda. Nepečte ich zbytočne dlho, aby sa vám nevysušili. Nechám ich na plechu vychladnúť (po upečení sú veľmi mäkké a krehké, vyzerajú ako nedopečené, ale to nech vás nemýli) a ešte vlažné ich obaľujem v práškovom cukre zmiešanom s vanilkovým cukrom.  Z tejto dávky cesta som urobila asi 50 rožtekov.
Poznámka: Kokos odporúčam kúpiť zomletý/nastrúhaný na čo najjemnejšie. Cesto s kokosom sa trochu horšie zmiesuje a tiež aj rohlíčky sa tvarujú o niečo horšie ako klasické orechové alebo mandľové (preto ich robievam o trošku väčšie a hrubšie ako tie orechové/mandľové). Tieto kokosové rohlíčky sa pri pečení môžu trochu "rozplácnuť", ale to vôbec nevadí, svoj "rohlíčkový" tvar si udržia. Napriek týmto malým nedostatkom mám tento recept veľmi rada, rohlíčky sú bez vajíčka, rýchle, jednoduché, krehké a voňavé a nemusia sa piecť dlho dopredu, ako niektoré iné recepty.
zdroj: www.finebaking.blogspot.com + moje úpravy (vynechala som zázvor a tiež pomarančovú šťavu a kôru).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk