26. 12. 2013

Krehké vanilkové rožteky s mandľami 2

Mám rada tieto staré recepty na vianočné pečivo, ktoré obsahujú kukuričný alebo zemiakový škrob. Aj keď som čítala na rôznych weboch o varení, že niekomu takéto pečivo nechutí (vraj tam cítia ten škrob), nám doma tieto rohlíčky aj linecké chutia, pretože vďaka pridanému škrobu je pečivo jemné a krehké. Mám tu na blogu viacero receptov na linecké (napr. Linecké s marcipánomRužové lineckéPistáciové lineckéLinecké jemné) a jeden aj na Vanilkové rožteky s kukuričným alebo zemiakovým škrobom.


  • 200g jemne mleté mandle
  • 100g zemiakový škrob
  • 160g hladká múka
  • 200g maslo
  • 1 žĺtok
  • 100g cukru
- práškový a vanilkový cukor na obaľovanie

Všetky suroviny zmiesim rukami v miske (maslo aj vajce musia byť úplne studené z chladničky). Toto cesto sa veľmi ťažko zmiesuje, treba trpezlivo miesiť, až kým sa to nespojí dohromady. Potom cesto preložím na pomúčenú dosku, vytvarujem bochník a dám do chladničky poriadne zachladiť, pretože s mäkkým cestom sa zle pracuje. Po asi hodinke vytiahnem zachladené cesto a na pomúčenej doske rukami vytvarujem valček, nakrájam ho na rovnaké kúsky a z každého rýchlo rukami urobím (ušúlam) rožtek. Rožteky ukladám na plech vyložený papierom na pečenie. Nedávam ich veľmi nahusto, ja mám plech 30 x 40cm a dávam piecť naraz 20 rohlíčkov (5 radov po 4ks). Piekla som na 180° asi 10 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Rohlíčky by mali aj po upečení zostať pekné bledé, iba zospodu upečené do bledohneda. Chvíľu ich nechám na plechu povychladnúť (po upečení sú veľmi krehké) a ešte teplé ich obaľujem v práškovom cukre zmiešanom s vanilkovým cukrom.  Z tejto dávky cesta som urobila asi 60 maličkých rožtekov.
Poznámka: Namiesto zemiakového škrobu môžete dať aj kukuričný škrob, rožteky budú tiež výborné, mám odskúšané.
zdroj: starý rodinný recept


1 komentár:

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk