29. 9. 2014

Makový koláč s mirabelkami

V záhrade máme krásne žlté divé mirabelky a ja mám pre toto zaujímavé starodávne, polozabudnuté ovocie mimoriadnu slabosť...

 

  • 3 vajcia
  • 150g krupicového cukru (jemný kryštál)
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • 125g masla
  • 250ml mlieka
  • 250g hladkej múky
  • 100g celého maku
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g

- žlté mirabelky
- menší plech na pečenie (cca 30 x 20cm)

Plech vyložím papierom na pečenie (môžete aj vymastiť a vysypať), mirabelky vykôstkujem, maslo rozpustím a nechám ho trochu vychladnúť. Celé vajcia vyšlahám s cukrom do peny, zašlahám rozpustené maslo a mlieko, pridám múku zmiešanú s makom a kypriacim práškom a všetko dobre prešlahám. Vylejem (rozotriem) na menší plech na pečenie, naukladám mirabelky a upečiem. Ja som piekla asi 30 minút na 180° - riaďte sa skúsenosťami so svojou rúrou, každá rúra pečie inak.
Poznámka: Namiesto mirabeliek môžete použiť aj iné ovocie, podľa sezóny (výborné sú slivky, višne, marhule, čerešne).
zdroj: inšpirácia z feminity.zoznam.sk prebraté z magazínu Varecha + moje úpravy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk