7. 2. 2016

Cesnaková polievka so pšenom

Cesnaková polievka je u nás doma v zimných mesiacoch mimoriadne obľúbená.


  • 2 lyžice olej alebo prepustené maslo, bravčová masť
  • 1 veľká hlavička cesnaku (asi 10 strúčikov)
  • 3 ks zemiaky
  • 2 litre voda (alebo zeleninový vývar)
  • 2 lyžičky červená mletá paprika
  • 1 lyžička soli
  • štipka mletého čierneho korenia
  • štipka drvenej rasce
  • ½  hrnčeka pšeno
  • vriaca voda na prepláchnutie pšena

Pšeno som najskôr prepláchla cez sitko studenou vodou a potom opakovane 3 x po sebe vriacou vodou, aby sa odstránila prípadná horkosť. V hrnci som rozpustila maslo, pridala som pretlačený cesnak (dva strúčiky som si odložila na koniec) a krátko som ho orestovala. Stačí pár sekúnd, len aby zavoňal (cesnak neopekáme dlho, aby nezhorkol). Hrniec som odstavila zo sporáka a pridala som soľ, mletú červenú papriku a štipku mletého čierneho korenia a drvenej rasce. Potom som pridala 3 x prepláchnuté pšeno a zaliala som ho vodou (môžete aj zeleninovým vývarom). Polievku som nechala zovrieť a povarila som ju asi 5 - 8 minút. Potom som pridala do polievky na drobné kocky nakrájané zemiaky a polievku som varila, kým neboli zemiaky mäkké a pšeno uvarené (približne 15 - 20 minút, záleží od druhu zemiakov). Tesne pred koncom varenia som pridala do polievky posledné dva strúčiky pretlačeného cesnaku. Hotovú polievku môžete ochutnať a podľa potreby ešte dosoliť a dochutiť.
zdroj: vlastný recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk