20. 7. 2016

Kuracie stehienka v marhuľovej marináde

Prvá tohtoročná grilovačka spojená s oberaním marhúľ.


grilované stehienka:

marhuľový šalát:
  • 10 ks čerstvé marhule
  • 1 menšia červená cibuľa
  • rukola (hrsť)
  • hlávkový šalát (zopár listov)
  • šťava z 1/2 limetky alebo citróna
  • 1 lyžica medu
  • 1 lyžica grilovacej omáčky Australian sweet roast sauce

Grilované stehienka: Marhuľový džem zmiešame s grilovacou omáčkou. Kuracie stehná umyjeme, osušíme, natrieme marinádou a necháme niekoľko hodín (môžete aj cez noc) marinovať. Potom stehienka ugrilujeme alebo upečieme. Počas grilovania (pečenia) natierame zvyšnou marinádou a otáčame aby sa piekli/ grilovali rovnomerne. Prílohu ku grilovaným stehienkam si už každý zvolí sám, podľa chute. Ja som podávala s čerstvým pečivom a marhuľovým šalátom.

Marhuľový šalát: Marhule nakrájame na menšie kúsky a cibuľu na plátky. Pridáme rukolu a na menšie kúsky natrhané šalátové listy. Limetkovú šťavu, med a grilovaciu omáčku zmiešame a pridáme k nakrájanému ovociu a zelenine. Jemne zľahka premiešame.

Poznámka: Grilovaciu omáčku môžete použiť aj inú, podľa svojej chute. Ja som zvolila Australian sweet roast sauce od Hellmanns. Je to sladká medová grilovacia omáčka a k marhuliam a kuraťu sa výborne hodila. Marhuľový džem odporúčam skôr kyslejší a redší, ja som použila môj domáci, do ktorého som dala iba 300g cukru na 1kg marhúľ.
zdroj: moja verzia známeho receptu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk