6. 7. 2016

Hrášková polievka s kokosovou smotanou

Jednoduchá, rýchla a svieža letná polievka z čerstvého mladého hrášku. Jej zaujímavú a delikátnu chuť ešte viac zvýrazňuje lahodná kokosová smotana, ktorá aj obyčajnej hráškovej polievke dodá jemnú príchuť exotiky.


  • 1 kg čerstvý hrášok
  • 1 lyžička soľ
  • 4 strúčiky cesnaku
  •  štipka mleté biele korenie
  • 200 ml kokosový krém (kokosová smotana)
  • voda podľa potreby

Hrášok dám do hrnca, pridám soľ, mleté biele korenie a 2 strúčiky cesnaku (zvyšné dva pridám neskôr). Hrášok zalejem 1 litrom vody a uvarím do mäkka. Do uvareného hrášku pridám zvyšné dva strúčiky cesnaku, kokosový krém a rozmixujem ponorným mixérom úplne na jemno. Do rozmixovaného hrášku pridám ešte asi 1/2 - 3/4 litra vody (môžete aj viac alebo aj menej, podľa toho akú hustú polievku máte radi) a polievku ešte krátko prevarím. Ochutnám a prípadne ešte dochutím soľou a korením. 
Poznámka: V zime môžete použiť mrazený mladý hrášok, postup prípravy je rovnaký. Namiesto kokosového krému môžete použiť aj inú rastlinnú (alebo aj klasickú) smotanu. 
zdroj: všeobecne známy recept+ moje úpravy

2 komentáre:

  1. Chuť kokosu v hlavných jedlách som objavila nedávno a od tej doby lejem kokosové mlieko takmer všade! Najradšej mám chuť kokosu v pálivom kari, ale aj s hráškom to určite chutí zaujímavo. PS: Nedávno som založila vlastný foodblog, ak by si naň hodila očkom, moc by som Ti bola vďačná :) → https://nutri-licious.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Emka, ďakujem za návštevu ako aj pekné komentáre. Máš krásny blog, už som si ho uložila do obľúbených, veľmi rada k tebe občas nakuknem :)

      Odstrániť

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk