12. 9. 2016

Kapor pečený na zelenine a bylinkách

Kapor pečený so zeleninou, prevoňaný bylinkami. Jeden z našich letných nedeľných obedov.


  • 1 čerstvý kapor (alebo iná ryba vcelku)
  • hrsť čerstvých byliniek (rozmarín, tymián, saturejka, majorán)
  • soľ
  • mleté biele korenie
  • 4 strúčiky cesnak
  • 1 cibuľa
  • 1 paprika
  • 2 paradajky
  • maslo podľa potreby
  • grilovacia omáčka Whisky coctail sauce podľa potreby

omáčka (dressing):

Ja som mala čerstvého živého kapra od známeho rybára, ktorého sme museli najskôr spracovať (zabiť, vypitvať, odstrániť kožu). Priznávam bez mučenia, u nás doma to robí manžel :). Kapra môžete piecť aj s kožou, ja som teraz piekla bez kože, chcela som aby viac vynikla chuť masla a byliniek. Zapekaciu misu jemne vymastíme, na dno misy rozložíme polovicu byliniek, naukladáme zeleninu nakrájanú na menšie kusy a položíme umytého kapra. Kapra natrieme grilovacou omáčkou a potom ho aj spolu zo zeleninou ešte jemne osolíme a zľahka okoreníme mletým bielym korením. Druhú polovicu byliniek vložíme kaprovi do brucha a na rybu naukladáme tenké plátky masla. Podlejeme trochou vody (nie veľa), pekáč zakryjeme alobalom, vložíme do vyhriatej rúry a kapra upečieme. Ja som piekla prikryté asi 35 minút a potom som ešte zopár minút dopiekla odokryté. Celkový čas pečenia záleží od veľkosti ryby. Riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak. Rybu som servírovala s varenými zemiakmi a omáčkou (dressingom), ktorú som vyrobila veľmi jednoducho zmiešaním kyslej smotany a grilovacej omáčky Whisky coctail sauce v pomere 1 : 1.
Poznámka: Do omáčky môžete ešte pridať na jemno nasekanú pažítku. Takto pripravená omáčka (či už s pažítkou, alebo bez) je výborná napríklad aj ku grilovanej zelenine alebo kuraciemu mäsu. Rovnako výborná je aj ako šalátový dressing.
zdroj: vlastný recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk