21. 10. 2016

Vajíčkový šalát s pečenou tekvicou

Mám veľmi rada pečenú tekvicu a tak mi jedného dňa napadlo, pridať ju do šalátu namiesto zemiakov. Podobný šalát (bez zemiakov) som už robila, zemiaky som vtedy nahradila varenou kvakou. Obidva šaláty nám tak zachutili, že ich už robievam pravidelne.


  • asi 500g pečená tekvica s oranžovou dužinou (napr. maslová, muškátová)
  • 15 vajec
  • 1 majonéza (320 g)
  • 1 kyslá smotana (180 - 200 g)
  • hrsť hrášku (môže byť aj konzervovaný)
  • soľ podľa chuti
  • štipka mleté čierne korenie
  • 1 lyžica horčica (ja som použila Gurmánsku horčicu od Hellmanns)

Tekvicu očistím, vydlabem, ošúpem a nakrájam na menšie primerane veľké kúsky. Ja krájam asi 3 x 3 cm, aby sa zbytočne dlho nepiekla. Na plech na pečenie dám papier a zľahka ho vymastím olejom, aby sa mi tekvica neprilepila. Rozložím nakrájanú tekvicu (nesolím!) a upečiem. Ja som piekla asi 30 minút na 180°, záleží od množstva tekvice. Riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak. Tekvicu nepečiem do chrumkava, stačí len aby zmäkla. Potom nechám tekvicu úplne vychladnúť. Vychladnutú tekvicu nakrájam na ešte menšie kúsky asi 1 x 1 cm. Kým sa pečie tekvica, uvarím si vajíčka na tvrdo, nechám ich vychladnúť, ošúpem a nakrájam ich tiež na menšie kúsky. Hrsť hrášku uvarím vo vode, zlejem a nechám na sitku vychladnúť (ja som mala mrazený, ale môžete použiť aj konzervovaný). Nakrájanú upečenú tekvicu, vajíčka a uvarený hrášok dám do misy, pridám majonézu, horčicu, soľ, korenie a kyslú smotanu podľa potreby. Kyslú smotanu a horčicu pridávajte postupne podľa chuti (kyslú smotanu nemusíte použiť celú, tačí len toľko, aby šalát bol primerane hustý). Všetky suroviny jemne zmiešam a dám do chladničky na pár hodín zachladiť. Šalát konzumujeme ako samostatné jedlo s čerstvým pečivom, ale výborný je aj ako príloha k mäsu.
Poznámka: Zvyčajne to robím tak, že upečiem veľký plech tekvice. Časť zjeme hneď za tepla (len tak osolenú s maslom) a zvyšnú nechám vychladnúť a neskôr z nej urobím šalát. Tekvicu môžete aj uvariť na pare, alebo klasicky vo vode. Ja mám radšej pečenú, má o dosť inú (podľa mňa lepšiu a výraznejšiu) chuť.
zdroj: vlastný recept


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk