10. 12. 2018

Perníkové guľky s marcipánom

Už dlhšie ma lákalo vyskúšať tieto perníkové guľky. Receptov som za posledné roky videla dosť a od samej radosti som nevedela ktorý vyskúšať skôr, tak som to vyriešila (ako vždy) po svojom a vymyslela som si svoj vlastný recept, presne podľa našej chute :)



  • asi 400 g zvyšné perníčky alebo medovníčky (ja som mala tieto, zo špaldovej a pohánkovej múky)
  • 100g maslo
  • 3 lyžice rum (alebo podľa chuti)
  • 2 - 3 lyžice marhuľový džem
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • 2 lyžice práškový cukor (alebo podľa chuti aj viac)
  • uvarená káva na zamiesenie (množstvo podľa potreby)
  • 50g čokoláda (na drobno nasekaná)
  • marcipán na plnenie (množstvo podľa potreby)
  • kokos na obaľovanie (množstvo podľa potreby)

Marcipán nakrájame na malé kúsky približne 1 x 1 cm a v rukách z nich vytvarujme malé gulôčky. Perníky rozmrvíme (alebo ak sú tvrdé, zomelieme, rozmixujeme) na drobno. Pridáme zmäknuté maslo, rum, džem, cukor, nasekanú čokoládu, trochu kávy a rukami zmiešame mäkké cesto. Kávu pridávame postupne, aby sme cesto nemali riedke. Ak predsa len prilejete viac kávy a cesto je príliš mäkké na tvarovanie guliek, nepomôže nič iné len ho zahustiť ďalšími perníkmi, alebo ak už perníky nemáte tak mletými piškótami alebo keksami. Aby sa s cestom lepšie pracovalo, môžete ho dať na hodinku zachladiť. Z cesta odoberáme lyžicou malé kúsky, do stredu vtlačíme gulôčku z marcipánu, vytvarujeme rukami menšie guľky a obalíme ich v kokose. Hotové guľky skladujeme v chladničke.
Poznámka: Džem môžete použiť aj iný, napr. ríbezľový, višňový, malinový.
zdroj: vlastný recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk