27. 3. 2012

Mini tortičky Pavlova s pistáciovým pudingom

Veľmi rada pečiem Pavlovu... v poslednej dobe robievam už iba takéto mini tortičky... zdá sa mi to lepšie, ako klasická veľká torta, ktorá sa musí krájať... mám rôzne recepty na Pavlovu, v niektorých je zemiakový škrob a v niektorých zase kukuričný... tak ma raz napadlo, že namiesto kukuričného škrobu jednoducho dám pistáciový puding a toto je výsledok... ak chcete vyskúšajte :)


  • 4 bielka
  • 280g jemného kryštálového cukru (krupica)
  • 30g pistáciového pudingu (dr.oetker)
  • 1 lyžička bieleho vínneho octu (môže byť aj obyčajný)
  • šlahačka (stužovač)
  • kiwi, čučoriedky alebo iné čerstvé ovocie podľa chuti a sezóny

Najskôr si vyšlahám do tuha bielky (musia byť naozaj tuhé!), a potom zašlahávam po lyžiciach krupicový cukor. Sneh s cukrom poriadne vyšlahám tak, aby nebolo cítiť kryštáliky cukru. Trvá to dosť dlho - odporúčam silný mixér so stojanom, inak vám odpadne ruka :). Potom zamiešam pistáciový puding a úplne nakoniec zľahka zamiešam ocot.. Ak by sa vám sneh zdal málo zelený, kvapnite trošku farbiva, ale zas nie veľa, aby ste ich nemali zvnútra krikľavo zelené. Na papier na pečenie si nakreslím 6 kruhov (alebo 8 - 9 menších kruhov) podľa toho, koľko kúskov a aké veľké chcem. Papier otočím, aby sa mi čiary neotlačili na Pavlovu, položím na plech a jemne ho natriem olejom. Cesto jednoducho lyžicou rozdelím a urobím približne rovnaké vyššie kôpky. Rúru si medzitým rozpálim na 170°, vložím plech a okamžite stiahnem teplotu na 100°. Pečiem (skôr len suším) 30 -  45 min. podľa veľkosti a potom nechám vychladnúť v rúre (6 kúskov asi 40 - 45min. a maličké 9 kusov iba cca 30 minút). Riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak. Tortičky by mali aj po upečení zostať pekné bledé. Tesne pred servírovaním naložím na tortičky vyšlahanú šlahačku a ozdobím ich ovocím.


Poznámka: Vrch tortičiek sa môže pod ťarchou šlahačky a ovocia popraskať a prepadnúť, ale to vôbec nevadí, tak to má byť :) V niektorých receptoch som dokonca videla, že kuchár poklepal vrch pavlovy lyžicou, aby sa prepadol a do vzniknutého "krátera" potom naložil šlahačku. Šlahačku a ovocie odporúčam dávať na tortičky naozaj iba tesne pred servírovaním a aj to len na toľko kusov, čo sa hneď aj zjedia. Ak viete, že tortičky sa zjedia na posedenie, stužovač do šlahačky môžete vynechať.
zdroj: vlastný recept ... recept na Pavlovu je z mojej zbierky + moje úpravy ...
v pôvodnom recepte bol kukuričný škrob, ja som ho nahradila pistáciovým pudingom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk