29. 9. 2014

Slivky s čokoládou (do jogurtu)

Redší slivkový džem s čokoládou, ktorý u nás doma používame hlavne ako príchuť do jogurtu.


  • 1,5kg slivky
  • 1kg kryštálový cukor
  • 200g čokoláda na varenie (ja som dala 52%)

Ako prvé si (podľa možnosti deň vopred) pripravím poháre. Ja to robím tak, že vyumývané a od vody odtečené poháre ešte vložím do dobre vyhriatej rúry (cca 180°), ktorú ale hneď vypnem a poháre v nej nechám vychladnúť. Takto mám istotu, že sú naozaj čisté a sterilné. Slivky umyjem a vykôstkujem. Dám ich do hrnca, zasypem cukrom a za stáleho miešania uvarím do mäkka. Uvarené slivky rozmixujem ponorným mixérom úplne na hladko a ešte krátko prevarím. Do horúcich sliviek pridám čokoládu nalámanú na menšie kúsky a miešam, kým sa nerozpustí (už nevarím). Hotový horúci džem nalejem do čistých a suchých pohárov a rýchlo ho (ešte horúci) zaviečkujem. Poháre naukladám na plech a vložím do vyhriatej rúry (cca 180°), ktorú ale hneď vypnem a poháre v nej nechám vychladnúť. Je to niečo ako moja obdoba starej techniky, ktorú používali naše babičky (horúci džem zabaliť do deky a nechať vychladnúť). Vychladnutý džem odložím na chladné a tmavé miesto.
Poznámka: Vzhľadom na množstvo tuku v čokoláde, neodporúčam nejaké dlhé skladovanie. Ja zvyknem robiť iba také množstvo, ktoré zjeme v priebehu pár mesiacov. Namiesto sliviek môžete dať višne, iné ovocie nemám odskúšané. Čokoládu odporúčam čo najkvalitnejšiu, akú ste ochotný obetovať :)
zdroj: vlastný recept

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk