15. 2. 2017

Makrela s rozmarínom

Makrela je úžasná, zdravá a chutná ryba a najviac nám chutí pečená. Škoda, že v obchodoch ju najčastejšie vidieť iba zaúdenú.


  • 4 ks makrela (ja som mala mrazenú)
  • 4 vetvičky rozmarínu
  • olivový olej podľa potreby
  • 1 citrón (alebo limetka)
  • 4 menšie strúčiky cesnak
  • soľ
  • mleté čierne korenie

Makrelu rozmrazíme, umyjeme a pomocou papierových utierok dobre osušíme. Naukladáme na plech vyložený papierom na pečenie, ktorý ešte natrieme olejom, aby sa nám makrely neprilepili. Osušené makrely zvonka aj zvnútra natrieme olejom a osolíme a okoreníme. Do brucha každej makrely vložíme 1 menšiu vetvičku rozmarínu, 1 strúčik cesnaku (rozkrájaný na plátky) a 1 - 2 tenké polplátky citrónu (alebo limetky). Makrely upečieme. Ja som piekla asi 15 - 20 minút na 200°. Celkový čas pečenia závisí od množstva a veľkosti rýb (riaďte sa  svojou rúrou, každá rúra pečie inak). Markely servírujeme vcelku. Ako príloha sú vhodné zemiaky v akejkoľvek úprave, hocijaký zeleninový šalát alebo úplne postačí aj chrumkavé čerstvé pečivo, každému podľa chuti.
zdroj: vlastný recept (moja variácia na všeobecne známy recept)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk