20. 6. 2018

Cherry cola cake

Nezvyknem dávať koláčom na mojom blogu cudzojazyčné názvy (pokiaľ to nie je naozaj nevyhnutné a názov koláča sa dá nejako zmysluplne preložiť), ale tento názov je tak výstižný, že preklad by mu skôr ublížil, ako pomohol :)



  • 2 vajcia
  • 250g cukor krupica (jemný kryštálový)
  • 125ml mlieko
  • 250g rastlinný alebo živočíšny tuk na pečenie (ja som dala Heru maslovú)
  • 250ml sladený sýtený nápoj typu cola (coca cola, pepsi cola a pod.)
  • 350g hladká múka
  • 40g tmavé holandské kakao
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
  • štipka sódy bikarbony
  • čerstvé čerešne (alebo višne) podľa potreby

Mlieko zohrejeme a rozpustíme v ňom tuk na pečenie a necháme to trochu povychladnúť. Celé vajcia vyšlaháme s cukrom do peny. Na šlahači znížime otáčky a postupne pridávame striedavo múku zmiešanú a kakaom, kypriacim práškom a štipkou sódy, vychladnuté mlieko s tukom a nakoniec colu. Všetko spolu dobre prešlaháme, vylejeme na plech vyložený papierom na pečenie (ja som použila menší plech cca 30 x 30cm), naukladáme vykôstkované čerešne alebo višne a upečieme. Ja som piekla asi 25 minút na 180° - riaďte sa svojou rúrou, každá rúra pečie inak.
Poznámka: V pôvodnom recepte bolo 300g cukru, ja dávam iba 250g. Namiesto čerešní alebo višní môžete použiť aj iné sezónne ovocie, napr. maliny alebo marhule nakrájané na menšie kúsky, len to už potom nebude cherry cola cake :) V zime môžete samozrejme použiť aj zavárané ovocie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk