19. 11. 2018

Bábovka hrnčeková

Jednoduchá, ale dobrá a rokmi overená bábovka.


  • 5 vajec
  • 1 kocka (250g) rastlinné alebo živočíšne maslo (ja som dala Heru maslovú)
  • 1 a 1/2 hrnčeka práškový cukor
  • 1 vanilkový cukor (20g)
  • citrónová kôra z polovice citróna
  • 1 hrnček vlažné mlieko
  • 2 a 1/2 hrnčeka polohrubá múka
  • 1 lyžica kopcom kakao 
  • 2 lyžice rum
  • 1 kypriaci prášok do pečiva (12g)
- tuk na vymazanie formy
- hrubá múka, kokos alebo strúhanka na vysypanie formy
- práškový cukor na posypanie

Maslo vyberieme z chladničky a necháme ho pri izbovej teplote povoliť a zmäknúť. Formu na bábovku vymažeme poriadne nahrubo stuhnutým maslom a vysypeme hrubou múkou, kokosom alebo strúhankou. Vajcia rozdelíme a z bielkov vyšlaháme tuhý sneh. Žĺtka vyšľaháme s cukrom do peny a postupne po kúskoch pridávame zmäknuté povolené maslo, vlažné mlieko a rum a všetko spolu dobre prešlaháme. Potom už iba ručne, zľahka a jemne zamiešame preosiatu múku zmiešanú s kypriacim práškom do pečiva striedavo s vyšlahaným snehom. Polovicu cesta dáme do vymazanej a vysypanej formy a do druhej polovice cesta pridáme kakao. Kakao jemne ručne zamiešame do cesta a navrstvíme ho na svetlé cesto vo forme. Môžete ešte opakom varešky krúživým pohybom obidve cestá vo forme premiešať, ale nie je to nutné. Ja som nemiešala, kakaové cesto je ťažšie ako svetlé a svojou váhou urobí vo vnútri bábovky pekný vzor aj bez miešania. Cesto ešte zľahka stierkou trochu posťahujem zo stredu bábovky viac ku krajom, aby sa stred bábovky pri pečení veľmi nevydul a bábovku upečiem. Ja som piekla v ťažkej liatinovej forme na cca 150 - 160 °C asi 55 minút (riaďte sa svojou rúrou - každá rúra pečie inak). Bábovky sa všeobecne odporúča piecť na nižšej teplote, ako iné piškótové cestá (asi o 20 - 30 °C menej). Upečenú bábovku nechám po upečení ešte chvíľku (asi 10 - 15 minút) vo forme postáť a až potom ju vyklopím. Vychladnutú bábovku pocukrujem.
Poznámka: V recepte som ako mierku použila hrnček o objeme 250ml.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž 

iGurman - Gabrielov foodblog myTaste.sk